پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پژوهشکده حج باید متناسب با سطح نیازهای زائران و جامعه اثر قویم تولید کند

پژوهشکده حج باید متناسب با سطح نیازهای زائران و جامعه اثر قویم تولید کند
سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از پژوهشکده حج و زیارت با مهم خواندن نیازسنجی در تولید آثار پژوهشی تأکید کرد: پژوهشکده حج باید متناسب با سطح نیازهای زائران و جامعه اثر قویم تولید کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی با حضور در محل پژوهشکده حج و زیارت در قم از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و از فعالیت‌های در حال اجرا و برنامه‌های آینده آن مطلع شد.


در این بازدید که دکتر علی‌اکبر ضیائی رئیس پژوهشکده حج و زیارت، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کرد، مسئولان واحدهای مختلف این پژوهشکده از فعالیت‌های پژوهشی خود در حج، عمره و عتبات عالیات گزارش دادند.


در پایان این بازدید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در نشستی با کارکنان پژوهشکده حج و زیارت اهمیت امر پژوهش را یادآور شد و تأکید کرد: همه کارکنان یک مجموعه به نسبت مسئولیتی که به عهده‌دارند باید در مسیر پاسخگویی به نیازها گام بردارند و از همه ما در روز قیامت در برابر مسئولیتی که بر عهده‌داریم، سؤال خواهند کرد.


وی بابیان اینکه همه نیروها باید برای بهینه‌سازی کارهای پژوهشی و برنامه‌های پیش روی نقش‌آفرینی کنند، افزود: ارتباط‌گیری با معاونت‌های بعثه و مؤسسات ذی‌ربط برای ارائه برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته و تعامل دوسویه کار ارزشمند و تأثیرگذاری است و پژوهشکده باید این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.


سرپرست حجاج ایرانی به فعالیت‌های موفق پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر در امور پژوهشی متناسب با نیازهای روز جامعه و زائران شد و تصریح کرد: پژوهشکده حج باید علاوه بر نیازسنجی با برگزاری جلسات هم‌افزایی و همفکری نیازها را شناسایی کند و متناسب با نیازهای مخاطبان برای تولید و عرضه آثار خود برنامه‌ریزی نماید.


وی کار پژوهش را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: توجه به کیفیت محصولات پژوهشی بسیار اهمیت دارد؛ البته نباید از کمیت هم غفلت کرد؛ اما کیفیت در اولویت قرار دارد.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به مسئولان پژوهشکده حج و زیارت توصیه کرد تا ارتباط خود با سایر مراکز علمی و پژوهشی را گسترش دهند و از پژوهشگران نیز خواست برای تولید محصولات پژوهشی با کیفیت بالا فعال‌تر شوند.


وی با مهم خواندن نیازسنجی در تولید آثار پژوهشی تصریح کرد: پژوهشکده حج باید متناسب با سطح نیازهای زائران و جامعه اثر قویم تولید کند.


برپایه این گزارش، پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، رئیس پژوهشکده حج و زیارت، درباره اقدامات صورت گرفته در این مجموعه و مشکلات موجود و راه‌های رفع آن گزارشی ارائه کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.