پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور بیش از ۱۵ کشور در فضای مجازی برگزار می‌شود

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور بیش از ۱۵ کشور در فضای مجازی برگزار می‌شود
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری کنگرۀ بین‌المللی قدس شریف با حضور بیش از ۱۵ کشور جهان به صورت مجازی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری کنگرۀ بین‌المللی قدس شریف با حضور بیش از ۱۵ کشور جهان به صورت مجازی خبر داد وگفت: یکی از رسالت‌های ما در ستاد فرهنگی اربعین، پرداختن به مسائل مهم جهان اسلام است، امروز مهم‌ترین مسأله جهان اسلام، فلسطین و قدس شریف است.

وی افزود: امسال با توجه شرایط کشور، برگزاری بسیاری از کنفرانس‌ها و همایش‌ها به صورت حضوری لغو شد، لذا تصمیم گرفتیم کنگرۀ بین‌المللی قدس شریف را به صورت مجازی اما در سطحی گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: مجمع تقریب مذاهب اسلامی، دفتر ارتباطات بین‌المللی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و بعثۀ مقام معظم رهبری، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و مجمع دانشگاهیان عراق در برگزاری این کنگره مشارکت و همکاری دارند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: این کنگره در دو روز؛ بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم ماه مبارک رمضان (دوشنبه و سه‌شنبه/29 و 30 اردیبهشت) از ساعت 18 الی 20 برگزار و از طریق صفحۀ اینستاگرام و همچنین کمیتۀ فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین پخش می‌شود.

وی افزود: سخنران افتتاحیه این مراسم آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور است. البته شخصیت‌های مختلف دیگری از رهبران جبهۀ مقاومت، فلسطین، ایران، لبنان، سوریه، تایلند، بنگلادش، نیجریه، پاکستان، مالزی، انگلستان، کانادا، آمریکا، ماداگاسکار، عراق و بحرین مانند آیت‌الله شیخ عیسی قاسم نیز به سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: برای این کنگره هیئت علمی قوی مشتکل از اساتید برجسته داخل و خارج کشور که آشنا به مسائل جهان اسلام هستند ایجاد و جلسات متعددی دربارۀ موضوعات این کنگره به صورت آنلاین و مجازی برگزار نیز برگزار شد، «نقش سردار شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزات فلسطین، قدس و فلسطین در اندیشۀ امام خمینی(ره) و رهبر معظّم انقلاب، معاملۀ قرن ترفند آمریکا در تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی رزیم صهیونیستی و آمریکا و فلسطین، اربعین قدس شریف و فلسطین، تحولات فلسطین و انقلاب اسلامی ایران، بازتاب و بازنمایی رسانه‌ای و هنری فلسطین و قدس شریف» موضوعاتی است که در این کنگره مورد بحث قرار خواهد گرفت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.