پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفت و گو با مدیرعامل شرکت شمسا

در 15 روز تعطیلی اعزام زائران به عتبات چه اقداماتی صورت گرفت؟

در 15 روز تعطیلی اعزام زائران به عتبات چه اقداماتی صورت گرفت؟

با توجه به سابقه کاهش آمار زائران در دو هفته اول ماه مبارک رمضان در سال های گذشته، شرکت شمسا - مجری اعزام زائران به عتبات عالیات بر آن شد تا ضمن هماهنگی با اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت و بر اساس مصوبه هیئت مدیره این شرکت به مدت 15 روز اعزام زائران به عتبات عالیات را متوقف نماید و اعزام مجدد زوار از نیمه دوم ماه مبارک رمضان از سرگرفته شود. در این خصوص خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی "حج نیوز" گفتگوی مختصری به شرح ذیل با ناصر صبا - مدیرعامل شرکت شمسا داشته است:

حج نیوز: علت توقف اعزام زائران در نیمه اول ماه مبارک رمضان را توضیح دهید.

آقای صبا: با توجه به سابقه کاهش اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در نیمه اول ماه مبارک رمضان در سالهای گذشته موضوع در جلسه هیئت مدیره شرکت شمسا مطرح شد. بر اساس مصوبه هیئت مدیره و هماهنگی با اداره کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت  تصمیم بر آن شد تا اعزام زائران به عتبات به مدت 15 روز (نیمه اول ماه مبارک رمضان) متوقف شود.

علت دیگر توقف 15 روزه اعزامها این بود که برخی از هتلهای عراق بر اساس گزارشات واصله در طول سال نیاز به بازسازی و تعمیر داشت که امکان تعمیرات همزمان آنها با حضور زائران میسر نبود، لذا در فرصت تعطیلی 15 روزه اعزام ها، در اینخصوص اقدامات لازم صورت گرفت.

 

حج نیوز:  پیش از اقدام به توقف 15 روزه اعزام زائران به عتبات عالیات، چه تمهیداتی برای استفاده بهینه از فرصت فراهم شده برای بهبود شرایط اندیشیده شد؟

آقای صبا: بخشنامه ای با 55 ماده تهیه و تنظیم شد که بر تامین امکانات لازم و خدمات ضروری هتل ها بر اساس نظام هتلی تاکید داشت. از مدیران شرکتهای 9 گانه در نجف اشرف و کربلای معلی دعوت بعمل آوردیم و با ارائه این بخشنامه به آنان، در خصوص تامین شرایط مذکور در هتلهای تحت پوشش ایشان، درخواست جدی کردیم. همچنین به ایشان تاکید کردیم که انتخاب هتلها در عراق بر مبنای میزان تامین امکانات و ارائه خدمات به زوار عزیز کشورمان خواهد بود.

بر این اساس جلسات متعددی در ماه شعبان با هتلداران نجف و کربلا داشتیم و آنان را ملزم کردیم تا مشکلات و نواقص مطرح شده را برطرف نمایند. هیئتی متخصص از سوی شرکت شمسا به عراق اعزام شدند تا عملکرد هتلداران را مورد بررسی و نظارت قرار دهند و در خصوص رفع نقایص اعلام نظر کنند. لذا قرار شد تا هتلهایی که شکایت بیشتری از آنها شده در بازدیدها مورد توجه بیشتری قرار گیرند. وضعیت گرمایش و سرمایش هتل ها به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و در خصوص سم پاشی و دفع حشرات موذی اقدامات لازم انجام شد. همچنین کارشناسان ما از هتل های معرفی شده تازه ساخت نیز بازدید به عمل آورده و آنها را برای خدمات رسانی به زوار مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس گزارش واصله از سوی کارشناسان مسکن، در سه شهر مقدس نجف، کربلا و کاظمین، پیگیری های یادشده تاثیر بسزایی در نحوه تجهیز هتلها و بهبود امکانات آنها داشته است.

 

حج نیوز: در حال حاضر که اعزام زائران به عراق از سرگرفته شده است، اقدامات شرکت شمسا در خصوص بهبود خدمات رسانی به زوار به چه شکل بوده است؟

آقای صبا: مباحث لازم در حوزه هتلداری تدوین و ابلاغ شد و مدیران ثابت هتلها در این خصوص توجیه شدند.

32 تن از مدیران ثابت برای خدمات رسانی به زوار ایرانی دوره جدید اعزام ها عازم عراق شدند. همچنین 45 نیروی ستادی برای خدمت رسانی در نجف، کربلا و کاظمین راهی این شهرها شده و 50 آشپز برای کار در آشپزخانه ها به عراق فرستاده شدند.

از هتل های بازسازی شده بازدید به عمل آمد و قرار شد با تدوین گزارشهای روزانه که از سوی مدیران ثابت هتلها، برگرفته از شرح وظایف در حوزه ها و موضوعات مختلف، برای ما فرستاده می شود، موضوعات و رویدادهای جاری هتلها مورد بررسی قرار گیرد. همچنین با تدوین فرمهای موارد نقض قرارداد در حوزه های اسکان، تدارکات و تغذیه، حمل و نقل و امنیت که به منظور رفع سریع نقایص تنظیم می گردد، در صورت عدم اصلاح نقایص هتلها، جریمه ای از شرکتهای طرف قرارداد کسر شود.

حرف پایانی:

آقای صبا: ضمن تشکر از شما در پایان عرض می کنم در رابطه با پرداخت طلب شرکت های عراقی بحمدالله همانگونه که جناب آقای دکتر موسوی ریاست محترم سازمان حج و زیارت فرمودند تسویه ها به روز شده است.

همچنین برای افزایش کیفیت خدمات به زوار و کاهش هزینه ها در خصوص ارسال اقلام تدارکاتی از ایران جلسات متعددی برگزار گردیده که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

 


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.