پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

به مناسبت شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت؛

"جوادالائمه(ع)" معجزه ای در عصر خویش

"جوادالائمه(ع)" معجزه ای در عصر خویش
او را معجزه زمانه خود دانسته اند؛ اعجازی از سوی خداوند، چرا که این اعجاز توانایی علمی و اخلاقی کودکی از نسل امام رئوف و خاندان پاک عصمت و طهارت را برای همگان عیان کرد.
فرزندی پاک از خاندان رسول الله و از نوادگان حضرت زهرا (س) و حضرت علی(ع) روز دهم رجب 195 هجری قمری در خانه امام رضا (ع) در مدینه منوره دیده به دنیا گشود و با چهره نیکوی خود دل امام مهربانی ها و تمامی شیعیان را شاد کرد.
**زندگینامه جوادالائمه(ع)
محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جَواد و امام محمدِ تقی که در علم ، دانش و اخلاق کریمه از همان دوران طفولیت جایگاهی والا را داشت، پس از شهادت پدر گرامی شان به مقام امامت رسیدند.
اما نکته قابل توجه سن امام جَواد(ع) در آغاز دوران امامت بوده است؛ ایشان در سن 8 سالگی به این مقام والا از جانب خداوند نائل آمده و توانستند در مسیر پیش رو برای هدایت شیعیان و پرچمداری دین مبین اسلام به درستی و با درایت گام بردارند.
امام نهم شیعیان در زمان امامت خود با وجود ظلم حاکمان وقت توانستند گامهای موثری در ترویج دین، علم و اخلاق بگذارند و در 17 سال دوران امامت شان بیش از 110 شاگرد تربیت کردند و تعداد زیادی احادیث نیز از جانب آن امام همام برجای مانده است.

**شهادت امام نهم شیعیان به دست ام فضل
نکته ای دیگر که به زندگی امام جواد(ع) بازمی گردد ازدواج ایشان با ام فضل دختر مامون عباسی بوده است؛ اگر چه این ازدواج فرزندی برجای نداشت اما سرانجام موجبات شهادت امام نهم را دامن زد و ابن الرضا(ع) به دست زهر عداوت و کین همسر خویش به شهادت رسید.
پیکر پاک آن امام همام که در سن 25 سالگی و در آخرین روز ذی القعده سال 220 هجری قمری به شهادت رسیدند و از جوان ترین امامان محسوب می شوند در کنار پدربزرگ بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(ع) در کاظمین قرار دارد؛ بارگاه منور این دو امام معصوم همه وقت مامن و پناهگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است.
امام جواد (ع) در عمر کوتاه اما پر برکتشان ثمرات زیادی را به بارآوردند که می توان از آن جمله به هدایت مسلمانان در قبال فرقه های نوظهور و انحرافی، مباحثه های علمی و سیاسی با دانشمندان وقت، حمایت از افراد تنگدست، هدایت جامعه تشنه به سمت دین مبین اسلام و... اشاره کرد.
به همین مناسبت شهادت آن امام همام را خدمت تمامی شیعیان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می نماییم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.