پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در آستانه سالگرد فاجعه منا و عید سعید قربان صورت گرفت؛

دیدار ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده شهدای منا

دیدار ویدئو کنفرانسی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده شهدای منا
همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان و سالروز فاجعه منا که منجر به شهادت تعدادی از حجاج عزیز کشورمان و تنی چند از حجاج دیگر کشورها در سال 94 شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت به صورت ویدئو کنفرانس با یکی از خانواده های شهدای منا گفت و گو کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت کشور و همچنین حجت الاسلام والمسلمین ارزانی ریاست کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه سالگرد وقوع فاجعه منا و شهادت جمعی از حجاج ایرانی به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی با خانواده شهیده اغول بی بی قورچایی از شهرستان آزاد شهر روستای قورچای دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار که مدیرکل حج و زیارت استان گلستان و تنی چند از مسئولان استانی حضور داشتند یاد و خاطره همه شهدای منا و مسجدالحرام گرامی داشته شد.

**شهدای منا از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گفت و گوی ویدئو کنفرانسی ضمن پاسداشت یاد شهدای فاجعه منا اظهار کرد: همه شهدای عزیز جایگاه خاصی دارند اما شهدای منا ویژگی هایی دارند که متمایز کننده آنها است.
صالحی با بیان اینکه شهدای منا مهاجر الی الله بوده اند، گفت: این شهدا در اوج عبادت به شهادت رسیدند، اگر حج را قله عبادت ببینیم که آیات و روایات نیز اینگونه است این شهدا در لباس احرام و در منا که اوج عبادت و بندگی است به شهادت رسیدند.

**امیدواریم سال آینده شاهد حضور همه حجاج در سرزمین وحی باشیم

علی رضا شیدیان نیز در این ویدئو کنفرانس بیان کرد: به نمایندگی از جانب خود و همکاران به خانواده شهدای منا و حرم بیت الله عرض ارادت و تسلیت دارم و امیدوارم خداوند به خانواده های این عزیزان صبر و سلامتی اعطا نماید.

وی با تقدیر از حضور وزیر و فرهنگ ارشاد اسلامی در این ویدئو کنفرانس با خانواده شهیده قورچانی اظهار کرد: مسئولان نظام توجه ویژه ای به خانواده های شهدای منا دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا توفیق زیارت حرم امن الهی و انجام فرایض حج و زیارت حرم نبوی و قبور ائمه اطهار (علیه السلام) و همچنین زیارت شهدایی که در مکه مکرمه به خاک سپرده شدند را از دست دادیم، گفت: امیدواریم خداوند این ویروس را از جامعه بشری رفع گرداند تا سال آینده شاهد حضور همه حجاج در سرزمین وحی باشیم.
در پایان این مراسم با نثار فاتحه و اهدای شاخه گل ، گلزار شهدای منا درشهرستان گنبد کاووس توسط مسئولان محلی غبار روبی و عطر افشانی شد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.