پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت؛

آیین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشورمان در سازمان حج و زیارت برگزار شد

آیین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشورمان در سازمان حج و زیارت برگزار شد
آیین سالروز بازگشت آزادگان سرافراز کشورمان امروز 26 مرداد ماه با حضور جمعی از آزادگان شاغل در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این آیین ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره تمامی آزادگان به ویژه حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی گفت:آزادکان نمادهایی استوار از همدلی ، مقاومت و ایثار این سرزمین هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب افزود : امروز باید فداکاری و ایثارگری های که نمونه های استقامت این ملت هستند را برای جامعه بویژه جوانان بازگو کرد تا حقایق و جلوه های این ایثار دلاورمردان ایران زمین برای همگان روشن شود.
وی تصریح کرد : این غیور مردان سـرافراز تفسیرگر واژگان ایثار، شجاعت و پایمردی در زیر شدید ترین شکنجه های دشمن بعثی پای انقلاب و ارزش های نظام ایستادند و با صبر و استقامت خود از کیان نظام جمهوری اسلامی و ایران زمین دفاع کردند.
وی ابراز امیدواری کرد : خداوند فضیلت های به دست آمده از سوی آزادگان در دوران اسارت را ذخیره قیامت آن ها قرار دهد و در این میان ما نیز یاد این دلاورمردی ها و بزرگ مردان را با حرمت آنها و ارج نهادن به ارزش های اسلامی و انقلابی پاس داریم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیاتی از سوره انفال تصریح کرد: آزادگانی که سال های جوانی خود را در خارج از ایران و در چنگال نیروهای بعثی سپری کردند،نه تنها خسرانی متوجه آنان نشد بلکه برخی به معنویاتی دست یافتند که اگر در داخل کشور می بودند به این معرفت نمی رسیدند.
وی با اشاره به اخلاص و معنویت سید آزادگان شهید ابوترابی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار با خودسازی خود، سنگ صبوری برای آزادگان در غربت و راهنمای عارف برای آن عزیزان بود.
حجت الاسلام نواب افزود: در مقابل مردانگی ، ایستادگی و مقاومت تمامی آزادگان سرافراز مان سر تعظیم فرود می آوریم و آرزوی سلامتی را برای همه ایثارگران و آزادگان داریم.
** آزادگان نماد استقامت و مایه افتخار ملت هستند
رئیس سازمان حج و زیارت هم در این دیدار با تبریک این روز ماندگار به همه آزادگان کشور و گرامیداشت یاد شهدای آزاده و شهیدان دربند چون شهید تندگویان از مقام شامخ شهید ابوترابی سید آزادگان تجلیل کرد و افزود : اسرا شیرانی در بند بودند که در شرایط سخت اسارت و شکنجه دشمن دون ، مردانه پای ارزش ها و نظام و مردم خود ایستادند.
علی رضا رشیدیان افزود : صبر و استقامت این مردان مومن در آن شرایط سخت و دشوار به اسلام آبرو بخشید و مردانی که مایه افتخار این ملت و سرافرازی ایران زمین هستند.
رشیدیان تصریح کرد: به طور قطع ملت ایران هیچگاه حماسه آفرینی و فداکاری های فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد و آنان هماره الگوی مقاومت و ایستادگی این مردم هستند.
وی تصریح کرد : این روزها زمان تذکر برای ما و فرصتی مغتنم است که داشته ها وارزش‌هامان را یادآوری کند و هوشیار باشیم برای برپایی انقلاب، نظام و پیروزی آن، برای حفظ تمامیت ارضی چه هزینه هایی پرداخت ایم تا قدر این نظام و کشور و داشته هایمان را بدانیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سخت و طاقت فرسا بودن دوران اسارت در زندان های بعثی گفت: اسارت در زندان بعثی که به هیچ چیزی اعتقاد نداشته و برای ظلم نیز هیچ حدی قائل نمی شدند طاقت فرسا بود و کسانی که مقاومت و ایثار کردند بسیار ارزشمند و قابل احترام هستندو شهید ابوترابی یکی از این چهره ها بود که منش، رفتار و روش او درس های زیادی را به ما آموخت.
وی با اشاره به رفتار و اخلاق شهید ابوترابی به عنوان سید آزادگان با اسرا و همچنین زندان بان ها گفت: این شهید بزرگوار توانست ترجمانی ارزشمند از راه امام (ره) و راهنمای خوبی برای آزادگان باشد.
وی افزود: آزادگان سرافراز کشورمان پیام آور ایثارگرانی هستند که در زمان اسارت از انقلاب و نظام و رهبری دفاع کردند و باید در جامعه امروز نیز مدافع ارزشها باشند.
در ادامه این مراسم یکی از آزادگان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا تکلیف ما است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده ایم.
حجت الاسلام شهسواری با یادآوری سال های اسارت تصریح کرد: دشمن بعثی تمام تلاش خود را معطوف به این کرد که آزادگان را تبدیل به عناصر تهی و معیوب و بریده از نظام کرده و بعد به کشور بازگرداند و برای این مقصد نیز تمام تلاش خود را انجام داد و از هیچ کوششی دریغ نکرد اما آزادگان کشورمان در مقابل نقشه های دشمن بعثی ایستادند.

وی با اشاره به جوان بودن اکثر آزادگان خاطرنشان کرد: دشمن بعثی با حداقل اتهامات، بیشترین و سخت ترین مجازات ها را برای اسرا در نظر می گرفت اما آنان در مقابل فشار ها و سختی ها ایستادگی کردند و از خون شهدا و ایثارگران دفاع نمودند.
در ادامه این مراسم برخی از آزادگان به بیان خاطرات شیرین خود از دوران اسارت پرداختند که در پایان از این عزیزان تقدیر و قدردانی به عمل آمد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.