پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت بیان کرد

آخرین توضیحات در خصوص واریزی مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع

آخرین توضیحات در خصوص واریزی مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع
سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت آخرین توضیحات در خصوص واریزی مرحله دوم هزینه سفر حج تمتع را بیان کرد.
+
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم آیا پرداخت قسط دوم هزینه به نفع زائران است یا خیر،گفت: با توجه به اینکه نرخ ارز اختصاصی به حج ۹۹ با پیگیری سازمان حج و زیارت و نظر مساعد دولت برای حج آینده مصوب شده این امر از افزایش هزینه سفر زائران ناشی از نوسانات ارزی جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد : از این رو، واریزی مرحله دوم هزینه سفر حج به نفع زائران است و به عبارتی با نرخ ارز حج ۹۹ تشرف می‌ یابند.وی در زمینه اینکه چند درصد از زائران خواستار بازپس گیری قسط اول هزینه حج بوده اند، گفت: با توجه به اینکه زائران در مرحله نخست بخش اعظم هزینه سفر را پرداخت کرده‌اند و از آنجا که پرداخت مرحله دوم هزینه سفر اجباری نیست لذا درصد انصراف و بازپس گیری هزینه پرداختی بسیار اندک است.

رضایی در موضوع پیش بینی میزان استقبال زائران از پرداخت هزینه مرحله دوم سفر حج ، اظهار کرد: آنچه برای سازمان حج و زیارت حائز اهمیت است، صرفه و صلاح زائران است؛ در حال حاضر نیز صلاح زائر در پرداخت مرحله دوم هزینه سفر است تا بقیه ارز مورد نیاز حج خریداری گردد.

وی تصریح کرد : در واقع فارغ از میزان مشارکت؛ مهم مصلحت زائران است که به این مهم توجه ویژه می شود. ضمن آنکه در صورت عدم پرداخت هزینه مرحله دوم سفر توسط زائران، حق ثبت نام و تشرف آنان محفوظ می ماند اما در سال تشرف مابقی هزینه با نرخ مصوب اعلامی همان سال باید پرداخت شود.

وی همچنین در زمینه اینکه آیا سهمیه حج زائر در صورت بازپس گیری کلیه هزینه ای دریافتی اش در حج آینده باقی می ماند، گفت: در صورت انصراف و دریافت کل هزینه پرداختی، زائر ثبت نامی از لیست کاروانهای فعلی خارج می‌شود و ثبت نام مجدد وی منوط به بودن جای خالی به تناسب سهمیه اختصاصی به کشورمان است .

وی تصریح کرد : ضمن آنکه هزینه پرداختی به طور قطع با نرخ جدید محاسبه می شود و در عین حال با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و نوسانات ارزی پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت در این رابطه وجود داشته باشد.

گفتنی است دریافت مرحله دوم هزینه سفر زائران حج تمتع از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به مدت ده روز آغاز شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.