پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت تاسوعای حسینی

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت تاسوعای حسینی
متن کامل پیام علی رضا رشیدیان به شرح ذیل است:
**در مرثیه تاسوعا و عاشورای حسینی

دوست دارم از این اندوه جانکاه با عاشورا نجوا کنم با نینوا بگریم ، با کاروانیان حسین همراه شوم و آن دشوارترین لحظات را دریابم.
من در کجای این جلوه گاه بزرگی، اخلاص ، فتوت ،مردانگی، محبت و انسانیتم.
اینک عاشورا و اینجا کربلا، کارزاری که در آن سوی آن سیاهی ها، پلیدی و پلشتی ها و خود گناه و عصیان و معصیت در برابر هر چه خوبی و نیکی به نبرد آمده است.
اف بر شیطان صفتان لعینی که پلشتی وجودشان موجب شد آن همه نیکی و خیر را در کنار خود نبینند.
عاشورا منشوری خونین از مظلومیت حق، بیرقی افراشته تا ابد از تجسم اعلای انسانیت، نوری شکافنده در سیطره ظلمت و جهالت آدمی و دژی مستحکم و محافظ تعالیم وحی تا ابد است.
عاشورا به رشادت ها، محبت ها، فضائل، نیکی ها و بزرگواری های سپاه برگزیده حسینی (ع) ، عاشورا شد و تا ابد ماندگار.
عاشورا حیات اسلام، بانگ رسای حق از همه حنجره های پاک، آبرو و عزت مسلمین ، رکن کعبه، پایه قبله، روح نماز، بقای حج، و صفای جان است.
عاشورا و انقلاب حسینی از همان آغازین لحظه ترک مکه توسط کاروان اباعبدالله (ع) چون سیلی خروشان در تاریخ بشریت جاری شد و امواج آن در هر عصر و تاریخی، جهالت، ظلم، سستی و مردگی و ذلت ها را در خود فرو برده و آزادگی، شرف و انسانیت را برآورده است.
آنگونه که کربلا مملو از اسوه های شرف و بزرگی و بزرگواری بود از حربن یزید ریاحی تا حبیب بن مظاهر و 70 الگو و اسوه دیگر اما در میان آنها اسطوره ای بی مانند بود.
اسطوره ای بی بدیل که عشق، هرگز مفسری عارف تر از او نیافت، لاله ای که در میان دشت آلاله ها، مظهر زیباترین ها در صفات و فضیلت ها بوده و هست.
او که پرچمدار دین محمدی و نماد شجاعت علوی، مظهر فداکاری و رشادت و یگانه ترین در عشق برادری است.
شیرمردی از تبار علی (ع) که برادری را به کمالی بی مانند در حق برادر ، سید ، سالار خود اباعبدالله (ع) به انجام رسانید آنگونه که برادر در غم از دست دادنش فرمود : "الان انکسر ظهری" (کمرم شکست ).
او را به حق ابوفاضل خوانده اند چرا که او خود پدر فضل و صاحب کمال و معرفت، برتری و بزرگواری بود و دلدادگی و محبت را به امام و برادر در نهایت داشت و در این راه از همه چیز گذشت.
اینک یک اقیانوس غیرت، یک کاروان تشنگی ، یک دنیا مردانگی و شرافت در برابر دشمن ایستاده است.
او نیامده که آب بیاورد ، آمده برای انسان و انسانیت آبرو بیاورد، آمده عزت و شرافت را به بشریت هدیه کند و بیاموزد که باید براعتقاد و عمل صالح استوار ایستاد و در جهاد برای ارزش های الهی و انسانی از همه چیز گذشت.
نامردمان می اندیشند با ریختن خون او بر حاشیه فرات بر خاک تفتیده کربلا بیرق سپاه حسین (ع) و صلابت آن فرو می ریزد.
غافل از آنکه اگر فرق شکافته او چون پدر فواره خاک می شود، خون او آبیاری می کند درخت دلاوری، مردانگی و عزت نهال اسلام را.
آنان نمی دانند که چهره سرخ خورشید حقیقت از پس هزاران، هزار ابر ریا و نامردی هم پیداست و همه این پرده ها را ذوب می کند و فرو می ریزد.
آری سیاهی دلشان، چشم و گوششان را هم کور و کر کرده و نمی دانند که زخمه زخمی ترین فریادها در چنگ سکوت دهشت زا محصور نمی ماند و آهنگ رسای آن تا ابدیت جهان طنین انداز است.
اینگونه است که عاشورا با فروغ غم عباس و طلوع داغ علی اصغر و علی اکبر برای همیشه اشکی در دیدگان روشن انسانیت می ماند تا بدانند که عزت و بزرگی هماره زنده است.
عزتی که برای حفظ آن باید همه کس از همه چیز خود بگذرد از طفل شیرخواره چون علی اصغر تا دلاور مردی چون عباس علمدار و پیرمردی همچون حبیب بن مظاهر .
خون حسین (ع) که سرچشمه همه پاکی هاست تکمیل کننده این رسالت برای بشریت است او که خود همه خواست های خدایی و جلوه ای منور از حق است.
آنگونه که اگر عباس در پیشگاه حضرت دوست والا و ارزشمند است از برای محبت و تسلیم و رضایی است که او در برابر حسین (ع) که نه، تمامی خواسته های خدا دارد.
حسینی که لشگر دشمن را هم سیراب می کند همان ناکسانی که آب را از شش ماهه علی اصغرش هم دریغ کردند و جای آن شط خونین در گلویش جاری ساختند.

ابر مردی که درد انسان و انسانیت و ارزش های الهی داشت درد آنچه که خدا از برای آن انسان را خلیفه الله قرار داد تا اقامه قسط و عدل کند ، مهر و انسانیت بر زمین و موجودات جاری سازد .
آنجا که می خوانیم یا رب الحسین اشف صدرالحسین بظهور الحجه.
آری حسین درد انسان و آزادگی و آزادی داشت دردی که با ظهور حجت الله صاحب الامر مهدی موعود بر زمین آرام می گیرد از آن رو که ارزش های انسانی را به پا می دارد.
به راستی حسین وارث همه خوبی ها و نیکی هاست از آدم تاخاتم آنجا که می خوانیم : السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ مُوسَى کَلِیمِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ عِیسَى رُوحِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَارِثَ مُحَمَّدٍ حَبِیبِ اللَّهِ و..
اینگونه است که کربلا ، کربلا می شود و عاشورا ، عاشورا .
و امروز در میان عالمگیری کرونا با همه تنگناها این ویروس ، پرپم عشق حسین و علمدارش برافراشته است در دلها و بر فرار خانه ها و اینک همه خانه ها هیاتی است از برای اقامه عزای حسینی و همگان هر آنچه از برای نذر حسینی دارند پیشکشی می کنند به نیازمندان و مردمانی که در دشواری و تنگدستی گذران می کنند تا عاشورا و پیام آن که حریت و آزادگی و مهر به انسان است تا همیشه تاریخ مانا باشد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.