پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تخریب 40 درصد ساختمان های واقع در طرح توسعه حرم نبوی

تخریب 40 درصد ساختمان های واقع در طرح توسعه حرم نبوی

طرح توسعه حرم نبوی: تخریب 100 واحد مسکونی و پرداخت خسارت‌های جبرانی ناشی از آن به مبلغ 25 میلیارد ریال سعودی

به گزارش حج نیوز به نقل از روزنامه المدینه، شرکتهای اجرایی تخریب هتل‌ها و واحدهای مسکونی برای پروژه توسعه حرم نبوی در حال سبقت با زمان هستند. این شرکت‌ها حدوداً سه ماه کار خود را در بخش شرقی حرم نبوی شروع کرده‌اند و تا بحال 60% این تخریب را انجام داده اند.
تخریب های صورت گرفته شامل 25 هتل که مهمترین آنها هتل دخیل و هتل دله و هتل اوقاف بود و تعدادی از واحدهای مسکونی ، بازار انصار و بیمارستان الولاده و غیره بوده است.
خبرها حاکی است که تعداد 100 واحد مسکونی و هتل به مساحت 12/5 هکتار از دو بخش شرقی و غربی حرم نبوی با پرداخت خسارت جبرانی به مبلغ 25 میلیارد ریال سعودی کاملاً تخریب شده‌اند.
شرکت‌های اجرایی در بخش نخست اقدامات خود، بازار انصار و تعدادی از هتل‌های بزرگ شامل بقیه هتل‌ها و واحدهای مسکونی(قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان) تخریب نموده و پس از پایان ماه مبارک، تخریب بخش غربی حرم نبوی همزمان با بخش شرقی صورت خواهد پذیرفت.
از طرفی دیگر دکتر تنضیب الفایدی – متخصص آثار باستانی مدینه می‌گوید: در بخش شرقی حرم نبوی هیچگونه آثار تاریخی وجود ندارد و آثار موجود فعلاً در طرف شمال غربی یعنی چاه بضاعه از چاه‌های پیامبر اکرم(ص) بوده و در نزدیکی خانه‌های قبیله بنی‌ساعده و در جوار "سقیفه" آنها بوده است.
دکتر فایدی ادامه داد: آثاری که اکنون وارد توسعه حرم نبوی خواهد شد کوهی بنام "سلیع" است که جنب ورودی پارکینگ‌های شمال‌غربی حرم قرار دارد. این کوه نسبتاً کوچک در جنب منطقه "سلع" واقع شده و خانه‌های قبیله "بنی اسلم" از مهاجرین دوران پیامبر اکرم (ص) در همین منطقه بوده است. این کوه دایره‌ای، قسمتی از کوه‌های "سلع" را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: از آثار تاریخی دیگر که وارد پروژه توسعه حرم نبوی خواهد شد، "سقیفه بنی ساعده بن کعب" از قبیله خزرج است که از انصار بوده‌اند. اعضای این قبیله در کنار چاه آب "بضاعه" گردهم می‌آمدند. اکنون محل این "سقیفه" در جهت غربی پروژه توسعه حرم نبوی واقع است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

فایل پیوست

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.