پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت هفته دفاع مقدس

پیام رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت هفته دفاع مقدس
علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت هفته دفاع مقدس پیامی را صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت،متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

31 شهریور سال 1359 روزی که صدام با تیغ کین ، قدم منحوسش را به خاک مقدس ایران زمین نهاد هیچ آمادگی برای مقابله با این تهاجم نبود زیرا در پس انقلابی که طی آن همه چیز دگرگون شده بود کشورهنوز انسجام خود را نیافته بود و تازه می رفت دورانی سرشار از امید را برای خود و ملتش رقم زند.
اما سرکرده تاریکیها که این روشنی را بر نمی تافت به دست عمال تیره روزش این ملت را به جنگ خواند و چون خون آشامی آمد تا خود را بر ایران زمین تحمیل نماید. او آمد تا ظرف یک هفته در مبارزه ای که خود هم بر نابرابری آن به نفع خود صحه می گذارد به نتیجه ای بسیار خوش برسد. غافل از آنکه اینجا سرزمین اعتقادات و اسطوره هایی است که در تاریخ کمتر مانندی می توان برای آنان یافت. دلیرمردان و سردارانی چون شهیدان فلاحی،باقری، نامجو و همت ، باکری و کلاهدوز، صیاد شیرازی و کاوه ، جهان آرا و بابایی ، فکوری و فهمیده ، شیرودی و پیچک ها و دهها هزار شهید دیگر که بیش از آنکه جان و مال خود را دوست بدارند، مال و ناموس ملت را ارج نهادند و جان خود را خونبهای حفاظت از آن کردند.
آنجا که به بیان مقام معظم رهبری، دفاع مقدس از ابتدا تا انتها عقلانی‌ و مدبرانه‌ بود و همین عقلانیت در کنار اعتقاد و عمل به تکلیف موجب شد تا مصلحت و منافع کشور ، ملت و ارزش های دینی بر منافع فردی، جناحی ، سیاسی و غیره ارجحیت یابد این مردان و هزاران هزار دلاور مرد و رشید زن این سرزمین با تاسی به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله (ع) و شور حسینی ، اتکا بر دلاوری و ایمان خود نیرویی عظیم شدند که توانستند در مقابل دنیایی از تجهیزات و سلاحهای پیشرفته نظامی عراق و حامیانش با دست خالی بایستند.
به راستی آنگونه که امام خمینی (ره ) فرمودند این محرم و صفر وشور حسینی است که اسلام و ایران اسلامی را آن هم در کوران بلایا و حوادث تحمیلی چون جنگ و تحریم ها زنده و پابرجا نگه داشت.
نخستین تلخی این رشادتها را دشمن در پایان روز ششم مهرماه سال 1360 حدود یک سال پس از آن روز شوم چشید آنجا که در پشت درهای آبادان خود را تا پیروزی گامی بیش نمی دید با مقاومت دلیرانه و جانانه مردم ، ارتش و سپاه دچار استیصال شد و با شکست حصر آبادان و پس از آن در سوم خرداد آزادسازی خرمشهر راه برای پیروزی این ملت در طول این دفاع هشت ساله مقدس باز شد.
آری اینگونه شد که ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز فصل زرینی در تاریخ دفاع ، مقاومت و یادآور حماسه‌ای بی تکرار این ملت در تاریخ ایران و جهان شد، حماسه‌ای که در آن رزمندگان اسلام برای نوشیدن جام شهادت در سنگرهای دفاع از استقلال، شرف و آزادگی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، حماسه‌ای که رهبر کبیر انقلاب نام دفاع مقدس را بر آن نهاند.
دفاع مقدس صحنه هشت سال رشادت‌ و ایثارگری‌های غیور مردان و شیرزنان ایرانی در مقابل تجاوز رژیم بعثی عراق است و این حماسه بی‌بدیل همچون نگینی ارزشمند در حلقه مقاومت می‌درخشد.
در واقع جنگ تحمیلی، نماد اتحاد دلاورمردمانی است که برای آزاد زیستن، بهای بسیاری پرداختند و در این عرصه با ایمانشان چنان به مبارزات خود بُعد معنوی بخشیدند که از وجود آنها، ارزش هایی چون ایمان، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.
پس از پایان جنگ نیز فرزندان این مرز و بوم با فرماندهی مردانی بی ادعا و خالص چون سردار سلیمانی ها در نهایت اخلاص در قامت مجاهدان فی سبیل الله در دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (ع) مدافع حرم شدند و به مصاف اندیشه های افراطی و تکفیری رفتند و جامه برازنده شهادت را بر تن کردند و جهانی را از فلاکت داعش و افراطیون مدعی دین رهایی بخشیدند.
اینک ما باید از دانشگاه بزرگ دفاع مقدس درسها آموخته و در شرایط امروز جامعه به کار بندیم از مدیریت جهادی آن روزها در جبهه و پشت جبهه باید برای بهبود وضعیت امروز مردم، جامعه و رفع مشکلات بهره گیریم .
باید در این شرایطی که مردم در محاصره فشارهای اقتصادی و کرونا هستند با مدیریت جهادی در سایه ایمان به خدا و خودباوری، تلاش مستمر و خستگی ناپذیر، تمرکز بر اولویت های امروزین و منافع ملی و اهداف انقلاب بتوانیم ظرفیت های اقتصادی را فعال کرده و در خدمت خالصانه و صادقانه در راستای بهبود اشتغال و معیشت مردم گام برداریم.
اینک ما نیز در مجموعه حج و زیارت به پاس فرزندان مام میهن و خونهای ریخته شده، یاد و خاطره دوران دفاع مقدس را با احیای ارزش های دینی و انقلابی پاس داریم.
ارزشهایی که از مکه به فکه آمد تا صحنه های بی نظیر رشادت های دلاوران این سرزمین را به تصویر بکشند آنجا که فرزندان این مرز و بوم بمانند حاجیان در میقات نبرد لباس حب دنیا را از تن برون کرده و در طواف خانه عشق به توحید و خلوص نیت رسیده و در اقتدا به ابراهیم نماز عشق ادا کرده و نور ایمان را متجلی ساخته و در عرفات دوکوهه ها به شعور و شناخت رسیده و در کارزار نبرد در رمی جمره دشمن را برون رانده و در صحنه ایثار تا آنجا پیش رفته که از جان و مال گذشتند تا صحنه های عشق و حماسه و شور و شعور را از کربلا تا بازی دراز تا شلمچه و قلاویزان، ماووت و حاج عمران ها رقم زدند.
باشد تا توشه ای هر چند کوچک از عشق به آرمانهای امام راحل را در مدرسه عشق جستجو کنیم.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.