پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیگیری نام‌گذاری یک روز با نام گرامی‌داشت سالگرد شهدای منا

پیگیری نام‌گذاری یک روز با نام گرامی‌داشت سالگرد شهدای منا
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از انجام مکاتبه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی امنیت ملی برای نام‌گذاری روز دوم مهر با نام شهدای منا خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، سعید اوحدی در کنگره ملی لاله‌های سفید با گرامی‌داشت خاطره تمام شهدا به‌ویژه شهدای منا گفت: فاجعه منا در سال 94 اتفاقی بود که کل جهان اسلام را داغدار کرد و هرگز برای لحظه‌ای از ذهن ما پاک نمی‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای منا در زیباترین حالاتی که انسان در آن قرار می‌گیرد و مظلومانه مانند سیدالشهدا (ع) با لبی تشنه به شهادت رسیدند.
معاون رییس جمهور با اشاره به واکنش حکیمانه رهبر معظم انقلاب گفت: اگر نهیب ایشان نبود امروز حتی یک پیکر از این عزیزان هم به کشور ما باز نمی‌گشت. البته پیکر مطهر ۴۲ شهید این فاجعه نیز در مقبره الشهدای منا در عربستان دفن شد.
اوحدی تأکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب پیگیری فاجعه منا همواره در دستور کار است و عربستان سعودی باید لایه‌های پنهان ماجرا را مشخص کند و حقوق خانواده‌های شهدا باید ادا شود.
وی در پایان افزود: مکاتبه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی امنیت ملی برای نامگذاری روز دوم مهر با نام شهدای منا انجام شده است و امیدواریم با اجرای این کار یاد و خاطره این شهدا بیش از پیش زنده بماند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این کنگره با اشاره به قرار داشتن در آستانه اربعین حسینی (ع)، گفت: شهدای منا هم مظلوم و تشنه مانند شهدای کربلا شهید شدند و این شهدا نیز برای ما پیام‌آور فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
گفتنی است این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدای منا و ایثارگران در مراکز استانی سراسر کشور به صورت هم‌زمان و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.
در این کنگره از تنی چند از خانواده‌های شهدای منا با اهدای لوح یادبود تجلیل گردید.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.