پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

فاجعه تلخ منا عید مسلمانان را عزا کرد

فاجعه تلخ منا عید مسلمانان را عزا کرد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: فاجعه تلخ منا به معنای واقعی کلمه عید مسلمانان را عزا کرد و چند هزار حاجی از کشورهای مختلف از جمله صدها حاجی ایرانی مظلومانه و با زبان تشنه شهید شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالفتاح نواب همزمان با ششمین سالگرد فاجعه منا در آیین کنگره ملی لاله های سفید که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای منا و ایثارگران از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با مشارکت بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مراکز استانی سراسر کشور به صورت هم‌ زمان و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای منا، مسجدالحرام و حج خونین سال 66 گفت: فاجعه تلخ منا به معنای واقعی کلمه عید مسلمانان را عزا کرد و چند هزار حاجی از کشورهای مختلف از جمله صدها حاجی ایرانی مظلومانه و با زبان تشنه شهید شدند.
وی با استناد به حدیث شریف " مَنْ مَاتَ مُحْرِمًا حُشِرَ مُلَبِّیًا " از نبی مکرم اسلام، جایگاه والای شهدای منا را یادآور شد و این فاجعه را نتیجه بی تدبیری ، عدم برنامه ریزی مناسب و مدیریت ضعیف کشور میزبان دانست.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: کسانی که خود را خادم حرمین شریفین و ضیوف الرحمان می دانند و می‌خواهند به چند میلیون زائر خدمات ارائه دهند بر طبق فرامین دینی باید درست برنامه‌ریزی و مدیریت کنند و برنامه جایگزین در شرائط خاص داشته باشند تا هزاران خانواده در جهان اسلام عزادارعزیزان خود نشوند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نواب با بیان اینکه آنچه درمنا اتفاق افتاد به ضرر جهان اسلام بود، اظهارداشت: کشور میزبان مدیریت زمین و مسیر حرکت زائران را در اختیار داشت و می توانستند با هدایت درست حجاج، تغییر مسیر حرکت زائران و بستن راههای ورود به محل وقوع فاجعه منا و... جلوی این فاجعه جانکاه را بگیرند.
سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه هیئت هایی که پس از وقوع فاجعه منا هرسال از ایران برای مذاکرات حج به عربستان رفته اند نتیجه تحقیقات این پرونده را پیگیری کردند، خاطرنشان ساخت: فرافکنی و متهم کردن این و آن توسط مسئولین حرمین شریفین درفاجعه منا به جایی نمی رسد.
وی بار دیگر به موضوع تشکیل کمیته حقیقت یاب اشاره کرد و گفت: مسببان این فاجعه همچنان می گویند که درحال تحقیق هستیم و نتیجه تاکنون مشخص نشده است در حالی که باید به جهان اسلام و خانواده شهدای منا جواب بدهند.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: درخواست شده که منطقه تردد زائران مسقف شود، چرا که اگر مسقف بود چنین فاجعه ی غم باری با این تعداد شهید و مجروح اتفاق نمی افتاد.
وی خطاب به مسئولین حرمین شریفین گفت: اگر شما می گوئید "خدمة الحاج شرف لنا " باید این کاربرای زائران خانه خدا که مهمانان خدا هستند و شما خدمتگذار آنان هستید، انجام شود.
در این کنگره ازخانواده‌های تنی چند از شهدای با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.