پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

قرائت زیارت اربعین در مجموعه حج و زیارت

قرائت زیارت اربعین در مجموعه حج و زیارت
درآستانه فرارسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت، مراسم قرائت زیارت اربعین و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در مجموعه حج و زیارت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ، این مراسم صبح امروز چهارشنبه مطابق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور مسئولان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

در این مراسم پس از قرائت زیارت اربعین و مرثیه سرایی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره برخی از شاخصه های پیروان دو جبهه حق و باطل در زیارت اربعین سخن گفت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب از اربعین بعنوان یک نماد بزرگ از حرکت عاشورا یاد کرد که این قیام را فزاینده، فراگیر و زنده نگاه داشته است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین بصیرت انسان را افزایش می دهد، افزود: در زیارت نامه عاشورا تولی و تبری نهفته است ولی دقت در مفاهیم زیارت اربعین به افزایش بصیرت انسان منجر می شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به عبارت "وَ مَنَحَ النُّصْحَ" در زیارت اربعین ، امام حسین (ع) را خیرخواه مردم دانست و گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حتی خیرخواه دشمن بود و در صحبت ها ، پیام ها ، خطبه ها ، نامه ها و کلمات قصارشان همانند پدر بزرگوارشان؛ امام علی (ع) نسبت به مردم خیرخواه بود و در قضایای عاشورا قبل ازهرکاری اتمام حجت می کرد.

وی با اشاره به شرایط روزعاشورا و مصائب امام حسین(ع) ، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وقتی درمقابل دشمن قرارمی گیرد ابتدا از شمشیر استفاده نمی کند بلکه شروع به نصیحت می نماید تا جائی که وقتی شمر احساس می کند صحبت های امام در لشکریان کفردرحال اثر گذاشتن است جنگ را آغاز می کند.

وی به عبارت "فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ" در زیارت اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه امام حسین (ع) جای عذربرای کسی باقی نگذاشت ، اظهار داشت: حسین بن علی تا جایی که می توانست روشنگری و در راه اسلام فداکاری کرد تا افراد بیدار شوند.

وی افزود: امام حسین (ع) درتمام طول سفرخود و حتی قبل از آن و داخل مکه مخاطبین را توجیه و راهنمایی می کرد و حتی در نامه هایی که در زمان معاویه به او نوشت احتجاج و تاکید کرد تو فرزندت را که شراب می نوشد، جانشین و حاکم بعد از خود قرار دادی؟!.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه از دنیا گرایی و حب دنیا بعنوان یکی از شاخصه های جبهه باطل نام برد و گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) اگر دنیا ما را فریفته و گول زده باشد، فایده ای ندارد.

وی افزود: دنیا دارغرور، غفلت و فریب است و شیطان هم غَرور است و به شیوه های مختلف افراد را فریب می دهد .

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به آیه 5 سوره فاطر تصریح کرد: مواظب باشیم که دینا گول مان نزند و هشیار باشیم تا دچار غرور نشویم چون اگر حب به دنیا سراغ انسان بیاید حق را ناحق خواهد کرد که از ویروس کرونا هم بدتر است.

وی افزود: اگر دنیا ما را بفریبد درمقابل فرزند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ؛ امام زمان (عج) و در مقابل نائب امام زمان هم خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب یکی دیگر از شاخص های جبهه باطل را تکبرعنوان کرد و گفت: امام باقر(ع) می فرماید: لَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ کَانَ فِی قَلْبِهِ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ مِنْ کِبْرٍ – هر کس به اندازه ذره‌ای کبر در دلش وجود داشته باشد از بهشت محروم خواهد ماند.

وی افزود: ریشه تکبر برخی از داشته های انسان است درحالیکه داشته ها، پاسخگوئی و مسئولیت را بالا می برد و تکبر ریشه اعتقادات و دین انسان را می سوزاند و جبهه باطل اینگونه است .

وی با بیان اینکه بهشت جای کسانی است که از کبر دور و عبد خدا باشند، با استناد به آیه 23 سوره نحل اضافه کرد: باریتعالی مستکبر و کسی که خود را برتر از دیگران می داند دوست ندارد، ما پیرو پیامبری هستیم که مانند دیگران بود و برتری برای خود قائل نبود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.