پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد

نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد
نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز دوشنبه برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، آقای علی رضا رشیدیان از بررسی راهکارهای جدید برای اعزام زائران به اعتاب مقدسه با درنظر گرفتن شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است، خبر داد.
وی افزود: در شرایط کنونی از روش های قبلی برای اعزام زائر به سوریه و عراق نمی توان استفاده کرد و باید با بهره گیری از ظرفیت دفاتر کارگزاری و بخش غیردولتی بسترهای زیارتی برای جذب و اعزام زائرفراهم شود.

وی همچنین لزوم توجه به مسایل مالی و نظارت های فرهنگی را یادآور شد و بر ایجاد تنوع دربسته های زیارتی و انعطاف بیشتر در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از دست اندرکاران دو حوزه اعزام زائران به عراق و سوریه خواست در نشست های کارگروههای تخصصی با حضور نماینده فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری راهکارهای پیشنهاد شده را بررسی و طرح جدیدی متناسب با شرایط کنونی به این شورا ارائه کنند تا پیگیری و هماهنگی لازم با دستگاههای مسئول صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: در نشست های تخصصی به نظرات کارشناسان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه و پاسخگویی به نیازمعنوی مردم نیز مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت از روند اعزام ها به سوریه و عراق در سال گذشته گزارشی ارائه کرد و با بیان نقش شرکت شمسا در اعزام زائران به اعتاب مقدسه گفت: سازمان حج و زیارت برای ایجاد تحول در اعزام زائران و بروز رسانی در فعالیت ها و برنامه های شمسا که بازوی اجرایی دراعزام ها محسوب می شود بررسی راهکارهای مختلف در کارگروههای تخصصی را در برنامه خود قرارداده است.

دراین جلسه، همچنین آقایان محمد حسین خوشنویس و محمد آزاد معاونین توسعه مدیریت و منابع بعثه و سازمان حج و زیارت از سامانه نظام پیشنهادها که اخیرا در بعثه راه اندازی شده است و همچنین اقدامات انجام شده برای ساخت یادمان شهدای مکه و منا در محوطه سازمان حج جداگانه گزارش دادند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم انعکاس پیشنهادهای ارائه شده به واحدهای مربوطه و توجه به نظرات کارشناسان معماری و فنی در طراحی و اجرای سازه موردنظر تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.