پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:در سفرهای زیارتی سلامت زائرین در اولویت است

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:در سفرهای زیارتی سلامت زائرین در اولویت است
علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره آغاز سفر زیارتی عمره مفرده گفت: بر اساس اعلام عربستان، عمره سال ۱۴۴۲ قمری، در سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله نخست آن از 14 مهرماه با پذیرش 6 هزار نفر از حجاج داخلی عربستان آغاز شد. مرحله دوم 27 مهرماه بود که با 15 هزار نفر از حجاج داخلی و اتباع خارجی مقیم عربستان برگزار شد. مرحله سوم نیز از 11 آبان ماه آغاز می‌شود که با پذیرش روزانه 20 هزار نفر از حجاج داخلی و خارج از عربستان برگزار خواهد شد.

وی از وجود مرحله چهارم حج عمره گفت و در عین حال از مشخص نبودن وضعیت این مرحله تا زمان اعلام رسمی عربستان سعودی خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره شرایط وزارت حج عربستان برای حضور معتمرينی که برای سفر عمره وارد عربستان می شوند اظهار کرد: وزارت حج این کشور اعلام کرده است سن افرادی که به سفر عمره امسال مشرف می‌شوند باید بین 18 تا 50 سال باشد و 72 ساعت قبل از عزیمت باید آزمایش کرونا از یک آزمایشگاه معتبر کشور مبدآ دریافت کرده باشند. همچنین معتمرینی که وارد عربستان می شوند باید در بدو ورود سه روز قرنطینه باشند و پس از آن برنامه‌های زیارتی و عمره را که در سامانه ثبت کردند، طبق یک برنامه مشخص انجام دهند.

وی اشاره کرد: بر اساس دستورالعملی که ارسال شده است همه اعزام‌های زائرین باید در قالب گروه و به همراه مدیر و با رعایت اصول بهداشتی باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص چگونگی سفر زائرین ایرانی به عمره مفرده و رایزنی های سازمان حج و زیارت برای انجام این سفر بیان داشت : در این سال‌ها بارها با وزارت حج عربستان گفت و گو و تعامل داشته‌ایم و در این گفتگو‌ها بر دو محور تاکید کردیم؛ نخست آنکه مراسم حج و عمره باید با حفظ عزت، کرامت، امنیت، آرامش و سلامت حجاج و معتمرين ایرانی باشد و وزارت حج عربستان اعلام کرد آمادگی تضمین آن و ارائه خدمات در قالب امضای یادداشت تفاهم در این زمینه را دارد.

رشیدیان دربخش دیگری از سخنان خود به محور دوم اصول مورد نظر اشا ره و اظهار کرد: بدون تردید اعزام اتباع ایرانی به عمره باید با حمایت کنسولی باشد و این مهم یا با افتتاح کنسولگری یا دفتر حافظ منافع ایران در عربستان محقق می شود.

وی همچنین در خصوص برنامه های سازمان حج و زیارت برای اعزام زائر به عمره با توجه به شرایط کرونایی اظهار کرد: به طور حتم در صورت تحقق شرایط، سازمان حج و زیارت در حوزه سفرهای زیارتی سیاست های کلان اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا را مد نظر خواهد داشت.

گفتنی است تعداد 5 میلیون و 805 هزار نفر به عنوان متقاضی تشرف به عمره مفرده ثبت نام کرده و همچنان در نوبت می باشند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.