پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت،متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:
گو شمع میارید در این جمع که امشب - در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است
:اللهم صل علی محمد و آله محمد"
بخوان به نام محمد (ص) که نام جمله انبیاست
گاه تجلی نور الهی در زمین است، همو که با تلاءلو نخستین طلیعه نورش طاق کسراها در هم ریخت و آتشکده ها در تاریکی فرو رفت و نور عالم تاب آخرین فرستاده عرش، فرش زمین را منور کرد و زمین خاکی را به جلوه حق جانی دوباره و زینت همیشگی بخشید.
با تلاءلو نور ولادت آخرین خورشید نبوت نمادهای ظلم و کفر فروپاشید و نسیم وحی بر پیکره این عالم و مردمان فرورفته درخمودی و جمود جهالت ،جانی دوباره داد.
همو که خالق جهان و جهانیان هرگاه در قرآن قسم یاد کرده به نام او آخرین فرستاده اش بوده است او که جلوه رحمت کامل رب العالمین ، حبل المتین و عطر توحیدی وآغازگر عصر ایمان است.
او که نبی الرحمه ؛ رحمت للعالمین است پیامبری که مظهر اخلاق ، اسوه آگاهی ،جلوه بی همتای مهربانی و مهرورزی و طلیعه رحمت الهی بر تمامی عالمیان است.
او که معجزه اش قرآن (کتاب) ، قسمش قلم ، توصیه اش به آگاهی و کسب علم مرهمی شده بر داغ های همه روزه بشریت تا امروز و همیشه.
و امروز بیش و پیش از هر زمان به شناخت خاتم الانبیا (ص) نیاز است او که نامش بر همه کائنات ترجیح دارد و شعاع دایره خوبی هایش همه عالمیان را در بر گرفته ، از این رو دشمنان دین و انسانیت از نام بلند آوازه اش و آیین مهربانی اش ( اسلام ) می هراسند.
اما نه؛ هیچ کدام نمی توانند رسالت و دین تو و بیش از آن تو را ای درخت نبوت، طوبای صداقت و مولود مهر الله ،خدشه ای زنند؛ نه خلق جلوه های افراطی و خشن داعشی دشمنان از دین تو و نه نوشته ها و کتاب های موهن رشدی ها و نه کاریکاتورهای شریرانه در اهانت به تو جز روسیاهی بر خودشان نیست.
آنانکه توهین به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلم را آزادی بیان نام می نهند در همین مهد مدعی آزادی آنجا که محققی چون روژه گارودی در واقعه ای چون هولوکاست تشکیک می کند او را مستوجب عقوبت ، دادگاه و حبس می دانند!
حال آنکه این مدعیان دروغین می هراسند زیرا می دانند که دنیا، شاداب و جوان می ماند؛ اگر نام تو بر تارک آن بدرخشد و سطری از اندرزهای تو را که مهر و مهربانی ، اتحاد و انسجام است به کار بندد .
باید در این زادروز خوبی ها وهفته وحدت که سرشار از عطر محمدی است قلبها را به مهر نبوی و اصول مستحکم اسلام ناب محمدی پیوند زد و روزنه های رخنه خصم دون ودشمنان انسان و انسانیت را بست.
بویژه که این زادروز همزمان با میلاد جلوه منور ختم رسل صادق ولایت است آن بی کران سلاله نبی که چهار هزار شاگرد و آموزنده غرق در لذت دانستن او بودند و از محضر بی انتهای علم الهی او بهره بردند.
فجر صادقی که دانش بی ریای اش چون رودی بر عطش و تشنگی جهانیان جاری شد و فضیلت، فقاهت ، دانایی و علم نبوی را در مکتب تشیع به زیبایی تمام متبلور ساخت او که مظهر تمام نمای انسان مسلم ،متعهد ، معتقد ، مومن ، فاضل و مهرورز بود.
آنچه که امروز جامعه انسانی و بیش و پیش از آن جامعه اسلامی ما بدان نیازمند است و باید به سیره مهرورزانه رسول خوبیها و مهر صادق اش قوت بخشیم آن است که بهم مهربانی کرده و مهر بخشید ، رحم کنیم و رحیم شده و رحمت شویم .
و اینک می خوانیم به لحظه های متبرک "اللهم صل علی محمد و آله محمد و عجل فرجهم" تا به امید و تلاش در سایه مهر نبوی و صبح صادق، جهان به جانی دوباره رسد در ظهور مهدی فاطمه (عج).
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.