پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران:انتخاب نماینده دفاتر خدمات زیارتی در کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات، الکترونیکی برگزار می شود

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران:انتخاب نماینده دفاتر خدمات زیارتی در کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات، الکترونیکی برگزار می شود
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران اعلام کرد: انتخاب نماینده دفاتر خدمات زیارتی در کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات این دفاتر در استان های مختلف کشور روز سه شنبه 30 دی ماه جاری برای نخستین بار به صورت الکترونیکی و متمرکز از ساعت 9 لغایت 14 برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سعید کوزه گران در خصوص برگزاری این انتخابات گفت : طبق مصوبات شورای عالی حج و ضابطه اجرایی رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات زیارتی دو نفر از اعضای کمیته بدوی از مدیران عامل دفاتر خدمات زیارتی هستند که با انتخاب مستقیم آنها در سطح استان برای مدت 2 سال تعیین می شوند.
وی افزود: پیش از این انتخابات به صورت سنتی و توسط دفاتر حج و زیارت استان ها برگزار می شد اما با توجه به شیوع کرونا و تأثیر آن بر روند امور و ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات زیارتی در استان ها، دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران تصمیم گرفت با اتخاذ راهکاری مناسب این مهم در عین تامین سلامت کارگزاران در زمان مقرر انجام شود.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و با همفکری مدیر کل و همکاران دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات، فرآیند انتخابات الکترونیکی در بستر سامانه جامع کارگزاران پیاده سازی شد.
کوزه گران توضیح داد : اعلام آمادگی و شرکت در فراخوان نامزدهای انتخاباتی و احراز شرایط در سامانه جامع کارگزاران وپس از آن استعلام از واحدهای نظارتی مربوطه به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی افزود: کنترل پرونده متقاضیان توسط هیأت نظارت و رسیدگی به اعتراضات احتمالی و اعلام لیست نهایی واجدین شرایط نامزدی انتخابات نیز در مرحله بعدی انجام خواهد شد.
این مسئول تصریح کرد : مرحله آخر نیز برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است که برای این منظور نیز مدیران دفاتر خدمات زیارتی در تاریخ تعیین شده از طریق مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه جامع کارگزاران در انتخابات شرکت کرده و از میان لیست واجدین شرایط نامزدی، دو نفر را انتخاب می کنند.
وی افزود: پس از شمارش آرا؛ دو نفر اول کسب کننده بیشترین آرا به عنوان نماینده دفاتر خدمات زیارتی در کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات این دفاتر تعیین می شوند.
وی از نکات قابل توجه در این دوره انتخابات را احراز هویت فرد رأی دهنده با استفاده از گذرواژه شخصی و احراز هویت توسط شماره موبایل ثبت شده به نام مدیر دفتر در سیستم عنوان کرد.
کوزه گران افزود: در نهایت اعضاء با حکم مدیر استان به عنوان نمایندگان دفاتر زیارتی در کمیته بدوی برای دو سال منصوب می شوند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.