پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام نواب در مراسم گرامیداشت یادوخاطره 40 نفر از عوامل اجرایی سازمان حج و زیارت(متوفیان 1399) بیان کرد

جایگاه خادمان زائران در منابع دینی و فرمایشات معصومین علیهم السلام

جایگاه خادمان زائران در منابع دینی و فرمایشات معصومین علیهم السلام
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به خدمت رسانی خادمان و کارگزاران به مهمانان پروردگار و زائران اماکن شریفی که جایگاه رفیعی دارند، گفت: این خدمت‌رسانی در منابع اصیل دین، آموزه‌های شریعت و سخنان پیشوایان معصوم علیهم السلام والاترین تلاش خداپسندانه و توفیق الهی به افراد خاصی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب در مراسم گرامیداشت یادوخاطره 40 نفر از عوامل اجرایی سازمان حج و زیارت(متوفیان 1399) ) که از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در روز پنجشنبه برگزار شد، خدمت به همنوع را عبادت برشمرد و گفت: خدمتگزاری به همنوع مورد تایید دین است، در برخی روایات از برترین عبادات و پرستش‌ها شمرده شده، خدمت‌گزاری به بندگان خدا مورد توجه همه ادیان الهی، به‌ویژه دین مبین اسلام است.
سرپرست حجاح ایرانی خاطرنشان کرد: بدون تعاون، همیاری و همکاری، بسیاری از اهداف اجتماعی ادیان الهی به سرانجام نخواهد رسید. ازاین‌رو باید روحیه تعاون و کمک‌کردن به انسان‌های نیازمند در جامعه رواج یابد. امدادرسانی به نیازمندان اجتماعی تکلیفی بس مهم و ضروری است؛ به‌ویژه اگر در راستای اهداف فرهنگی و متعالی اسلام باشد.
وی افزود: یکی از عرصه‌های خدمت‌گزاری به بندگان خدا، خدمت به مهمانان پروردگار و زائران اماکن شریفی است که خداوند جایگاهشان را رفیع گردانیده است. این خدمت‌رسانی در منابع اصیل دین، آموزه‌های شریعت و سخنان پیشوایان معصوم علیهم السلام والاترین تلاش خداپسندانه و توفیق الهی به افراد خاصی است.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: در منابع و متون شریعت، به‌ویژه آیات قرآن، خدمت‌گزاری به مردم و اجتماع در ردیف ایمان به خدا، قرار گرفته و در اجر و پاداش و آثار معنوی همسنگ ایمان شناخته شده است؛ خدمت‌رسانی، نه تنها عملی ارجمند، که از برجسته‌ترین معیارهای ارزش‌گزاری است و خدمت‌کردن خود عبادت اجتماعی و معیار مسلمانی است و خدمت‌رسان نیز با مجاهدان و شهیدان همسان شناخته شده است.
وی یادآور شد: بدون شک حج و عمره برکات فردی و اجتماعی بسیاری در پی دارد. با این وجود چنانچه برطرف کردن نیاز مؤمن در کفه ترازو و حج و عمره در کفه دیگر نهاده شود، از منظر روایات کفه ثواب و پاداش خدمت‌گزاری سنگین‌تر از حج و عمره است. ازاین‌رو نباید تنها ثواب را در حج و عمره مقایسه کرد، زیرا اسلام نه تنها خدمت‌رسانی را برترین کار دانسته، بلکه آن را باعث ارتقای معنوی و قرب الهی خدمت‌گزار می‌داند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نام شماری از خدمتگزاران زائران به ویژه مدیر پیشکسوت حاج آقا رضا سلطانی شیرازی و حجت‌الاسلام نجفی روحانی تاکید کرد: امامان معصوم علیهم السلام نیز خیررسانی را ارزشمندترین عمل و بالاترین عبادت پس از واجبات می‌دانستند و پیروان خود را به آن تشویق و ترغیب می‌کردند و راه تقرب و جلب رضای خدا را در خدمت‌گزاری می‌دیدند و توفیق برطرف کردن نیاز دیگران را بزرگ‌ترین نعمت پروردگار به حساب می‌آوردند.
در ادامه این مراسم علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز به سخنرانی پرداخت و یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشت.

این گزارش حاکی است، همچنین در ادامه این مراسم حمید رمضانپور از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی پرداخت و یاد و خاطره 40 نفر از کارگزاران حج و زیارت را گرامی داشت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.