پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اعزام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به سرزمین وحی

اعزام  ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به سرزمین وحی

معاون وزارت حج عربستان از كنترل ظرفیت صحن طواف در هنگام اوج حضور عمره گزاران در سطح ۵۰۰ هزار عمره گزار خبر داد.

عیسی رواس معاون امور عمره وزارت حج عربستان اعلام كرد: تلاش شده است تا تعداد عمره گزاران خارج از عربستان متناسب با ظرفیت صحن طواف در تمام اوقات باشد به طوری كه در زمانی كه تعداد عمره گزاران به اوج خود می‌رسد، از حدود ۵۰۰ هزار عمره گزار در مسجدالحرام فراتر نرود.

وی افزود: كاهش تعداد كل عمره گزاران خارج از عربستان در خلال موسم امسال به بیش از ۵۱ درصد برای یك شب در مقایسه با سال گذشته رسیده است بدون اینكه بر تعداد كل كسانی كه از خارج عربستان برای عمره مشرف می‌شوند، تاثیر بگذارد كه این امور با پروژه‌های توسعه حرمین متناسب است.

رواس خاطر نشان كرد: تعداد عمره گزاران خارج از عربستان كه در هر شب در خلال موسم عمره امسال باقی می‌مانند، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۴۵۰ هزار نفر فراتر نرفته است.

معاون وزارت حج عربستان در امور عمره اظهار داشت: كمبود تعداد كل عمره گزارانی كه از خارج وارد عربستان می‌شوند نسبت به سال گذشته تنها حدود سه درصد است، به طوری كه تعداد عمره گزارانی كه وارد سرزمین وحی شدند، پنج میلیون و دویست هزار نفر بوده است كه بر اساس رویكرد دولت عربستان برای دادن فرصت بیشتر به تعداد بیشتری از عمره گزاران قرار داشته است، اما بر اساس طرحهای واضح كه عمره گزاران را ملزم به خروج از عربستان در مدت ۱۵ روز كرده است.

عیسی رواس خاطر نشان كرد: تعداد عمره گزارانی كه از خارج وارد عربستان شده اند در موسم فعلی نسبت به موسم سال گذشته تغییر نكرده است.

وی افزود: تعداد عمره گزاران در یک شب در موسم گذشته از یك میلیون فراتر می‌رفت، در حالی كه در خلال موسم امسال، از ۴۵۰ هزار نفر فراتر نرفته است كه این اقدامات بر اساس طرحهای وزارت حج صورت گرفت.

از سوی دیگر احمد شیخ بافقیه كارشناس امور اقتصادی حج و عمره می‌گوید: وزارت حج عربستان طرحی را برای كنترل جمعیت عمره گزاران از طریق كنترل تعداد عمره گزاران با هماهنگی شركتهای عمره تصویب كرد كه این طرح تا زمان تكمیل طرحهای توسعه از جمله طرح توسعه صحن طواف ادامه می‌یابد.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.