پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیر حج و زیارت خوزستان:توزیع250 هزار ماسک در استان / هیچ اعزامی به عتبات نداشته ایم

مدیر حج و زیارت خوزستان:توزیع250 هزار ماسک در استان / هیچ اعزامی به عتبات نداشته ایم
مدیر حج و زیارت استان خوزستان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گفت : کارگزاران وپرسنل سازمان حج و زیارت با توجه به شرایط نامساعد کرونایی این استان در یک هفته اخیربیش از 250 هزار ماسک بهداشتی و مقادیری مواد ضدعفونی کمک کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ناصر حویزاوی افزود: این اقلام بهداشتی پیشگیرانه از کرونا در مناطق محروم و نقاط آلوده کرونایی خوزستان توزیع شده است.
وی عنوان کرد : کارگزاران و همکاران سازمان حج و زیارت در بحران و هر زمانی که مردم نیاز به کمک دارند وارد عمل شده و در جریان کرونا هم با توجه به تعطیلی سفرهای زیارتی و مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در این بحران در عرصه کمک به مردم حضور داشته و همچنان هم فعال هستند.


**هیچگونه اعزامی به عتبات عالیات نداشته ایم

وی در ادامه با اشاره به توقف اعزام زائران به عتبات عالیات از اسفند ماه سال گذشته گفت: سازمان حج و زیارت بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی اعزام های زمینی و هوایی به عتبات عالیات را متوقف کرده و طی یکسال گذشته هیچ اعزامی نداشته است.
مدیرحج و زیارت خوزستان همچنین توضیح داد : در همین مدت دستورالعمل های بهداشتی توسط همکاران در ستاد مرکزی سازمان حج و زیارت ، کارشناسان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر برای طرح اعزام کنترل شده به عتبات عالیات تدوین شد و از طریق وزارت امور خارجه برای طرف عراقی ارسال شد تا تبدیل به یک تفاهمنامه مشترک برای اعزام ها شود.
وی عنوان کرد: از سویی کلیات این طرح پیشنهادی و دستورالعمل بهداشتی تدوین شده برای اعزام زائران از طریق سازمان مرکزی حج و زیارت به وزارت بهداشت و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونای کشور نیز ارسال شد تا در قالب طرحی مشخص در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و در صورت تصویب، اعزام ها بر اساس شرایط درج شده در دستورالعمل اجرایی شود.
حویزاوی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته هیچ اعزامی به عتبات نداشته ایم، افزود : درحال حاضر نیز با توجه به شرایط اپیدمی کرونا همچنان این روند ادامه دارد وهیچگونه اعزام زائر تحت پوشش و سازماندهی سازمان حج و زیارت انجام‌ نمی شود.
حویزاوی در ادامه به بخش هایی از دستورالعمل تهیه شده برای اعزام اشاره کرد و گفت: بر این اساس در صورت انجام تفاهم ،اعزام به صورت محدود است ضمن آنکه از شهرهای قرمز و نارنجی و اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه ای انجام نمی شود و توجه به میانگین سنی زائران و ارائه جواب منفی تست کرونا برای ثبت نام برخی از مهمترین بندهای این دستورالعمل می باشد .
وی در پایان در زمینه ترددهای انجام شده از مرزهای دو کشور ایران و عراق گفت: همانطور که طبق روال جاری تردد مسافران ایرانی و تجار به سایر کشورهای همسایه از مرزهای مختلف زمینی و هوایی تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان انجام می شود ، تردد ایرانیان و عراقی ها از مرزهای دو کشور نیز در قالب های غیر زیارتی انجام می گیرد و این ترددها هیچ ارتباطی به اعزام های سازمان یافته و تحت نظارت سازمان حج و زیارت نداشته و ندارد و ما نیز طی یک سال اخیر اعزامی نداشته ایم .
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.