پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام تبریک رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت مبعث حضرت محمد مصطفی (ص)

پیام تبریک رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت مبعث حضرت محمد مصطفی (ص)
امروز مبعث است، زمان برانگیخته شدن با پیامی به وسعت مهر، زمان شهادت به وحدانیت و بطلان غیر ، زمان جدایی حق ازباطل و نیکی از شر، زیبایی از زشتی ، دانایی از جهل و عدالت از ظلم و برتری یافتن تمام خوبیها بر عالمی از بدیهاست.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل می باشد:
از خود جدا و متصل به خالق شده ، روزهاست که پیوندش با زمین و زمینیان قطع شده و به او پیوسته ، پیوستن که نه در او حل شده و امشب حال و هوایی دیگر دارد. نوری مقدس بر آسمان سرزمین حجاز می تابد ، صدایی روحانی تمامی فضای غار را عطرآگین می کند و محمد (ص ) را به عالمی روحانی می برد که تاکنون پای هیچ موجودی به آن نرسیده است. اینجا مقام قرب الهی ، محل اتصال مخلوق به خالق است.
جایی که به نورمقدس الهی همه چیز دوباره احیا می شود و وجود انسان خاکی از بند تن می رهد و به درجه ای از خلوص می رسد که همه چیز را در مقام وحی می گیرد. "اقرا بسم ربک الذی خلق" ... بخوان به نام پروردگارت که آفریننده عالم است خدایی که انسان را از خون بسته آفرید. بخوان و پروردگار تو کریم ترین کریمان است، همو که نوشتن به قلم را آموخت و به انسان آنچه نمی دانست تعلیم داد باز چرا انسان سرکش و مغرور می شود؟
آسمان حجاز امشب نور باران است و غار حرا این گوشه خلوت برترینها با مخلوق به نور وحی مزین.
انعکاس صدای الوهیت که در روح و جان خسته محمد(ع) می آمیزد نوید بخش حیاتی دوباره و احیای انسان گمراه گشته است، انسانی که 124 هزار پیامبر برای هدایت او از آدم تا خاتم آمد اما باز به بیراهه افتاد.
اینبار ختم رسل با معجزتی برتر به نام قرآن بعد از آن همه پیامبران بزرگ از نوح تا ابراهیم خلیل الله و موسی کلیم الله و عیسی روح الله می آید تا کشتی نجات انسان را به سرمنزل سعادت به سلامت هدایت کند.
کشتی انسانهایی که در ظلمت شبهای بت پرستی ، جهل و نادانی خود گرفتار آمده و نیازمند چراغی روشن کننده و هدایت گر برای ادامه راه هستند.
امروز مبعث است، زمان برانگیخته شدن با پیامی به وسعت مهر، زمان شهادت به وحدانیت و بطلان غیر ، زمان جدایی حق ازباطل و نیکی از شر، زیبایی از زشتی ، دانایی از جهل و عدالت از ظلم و برتری یافتن تمام خوبیها بر عالمی از بدیهاست.
"الله اکبر"،" لااله الاالله"، شهادت به بزرگی خالقی که یکی است و هیچ همتا و شریکی ندارد، کلامی با دنیایی از صلابت ، مهرپویی و نیکی که در ذره ذره وجود انسان ناب ریشه می دواند و رسول برانگیخته می شود تا در دوران بی ارزشی تمامی ارزشها حتی وجود انسان ، روزگاری که زن به جرم زن بودن زنده زنده مدفون و روح وجسم زندگان هم به بردگی کشیده می شود فضائل اخلاقی را حاکم سازد و پیام رهایی ، آزادگی و عدالت ، مهر ، بخشش ، محبت را به ارمغان آورد.
محمد (ص ) می آید و با خود بخشی از دنیای الوهیت را به دنیای مادی بند می زند تا سیاهی "لات و عزی ، هبل" را از زندگی مردمان بزداید و آن را با نور وحدانیت هستی بخشد.
امروز این برانگیختگی ، این بزرگترین عید انسان را که زمان رهایی از تباهی و ظلمت است باید جشن گرفت و نشان داد که پیام اسلامی که آن روز نبی مکرم اسلام در تنهایی دریافت کرد ، پیام محبت و مهر سرشار الهی ، برابری ،بخشش ، نیکی ، نوعدوستی و در یک کلام مکارم اخلاق بود .
آنگونه که خاتم النبیین (ص) خود فرمودند "انَّما بُعِثتُ لِاُتمِمَّ مکارم الأخلاق" آری محمد (ص) آمد تا مکارم اخلاق را احیا کند او که خود رحمه للعالمین بود و به راستی خداوند محمد (ص) را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود (نعمت ولایت) را به واسطه او که پیامبر رحمت است بر انسان تمام نمود.
همین مهر و نیکی و رحمت است که امروز دنیایی را با خود همراه کرده و در وجود میلیونها انسان سیاه و سفید ، عرب و عجم ،فقیر و پولدار نفوذ کرده و جهانی شده است وچتری از محبت و برابری را میان انسانها سایه افکن نموده است.
جهان امروز بیش از هر زمان به حاکمیت این پیام بعثت که همان خلق پسندیده و مکارم اخلاق است ، محتاج مانده و باید تک تک ما که به نام اسلام و مسلمانی برازنده شده ایم جلوه ای از خُلق عظیم و نیکوی پیامبر (ص) شویم و در جامعه اسلامی و انسانی نیکی ها را بگسترانیم .عید مبعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) بر همه انسان های نیک سیرت و نیکو خلق و پیروان راستین سیره نبوی مبارک باد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.