پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت روز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار؛

حسین(ع) کشتی نجات انسان در برهوت انسانیت زمان

حسین(ع) کشتی نجات انسان در برهوت انسانیت زمان
به راستی کربلا ، عاشورا و روزگاران عزت و افتخار انسان ها با آمدن مولودی چون حسین آغاز می شود او که کشتی نجات انسان در برهوت انسانیت زمان می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار پیامی را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد:
زمین و زمان سرشار از انتظاری دلنشین است ، درهای رحمت خداوند گشوده ومدینه به عطرناب بهشتی عطرآگین می شود.

اینک گاه تولد حماسه است ، او که از ازل تا ابد شهید زنده تاریخ اما نه او قلب تاریخ است که می آید تا قیام را شهادت دهد و خون را در رگهای جامعه ای که حیات و زایش ، مسئولیت واعتقاد را از یاد برده جاری سازد.
او ،حسین ابن علی (ع)است، فرزند علی (ع) پدر خاک و فاطمه (س) مادر آب و سومین انعکاس خداوندی در آیینه خاک است همو که خاتم النبیین محمد مصطفی (ص) از برایش می فرماید : "حسین منّی و انا من حسین"
حسینی که تفسیر آِیه عشق است او که از لحظه حیات مقدسش با عشق و مهر درهم می آمیزد و انس و جن ، فرشتگان و زمینیان از رحمت وجودی او سرشار می شوند آنگونه که وجودش پایان بخش600 سال تنهایی فرشته ای می شود و حیات و مماتش ، جانبخش زندگی تمامی انسان ها در طول اعصار و قرون که از نورانیتش آکنده می شوند.
آغاز پربرکت این مولود مقدس سرانجامی سبز را برای مکتب سرخ عزت رقم می زند، آری حسین می آید تا در عمق ذهن زمان و زمین ،تاریکی و رخوت را برچیند و طومار تحجر و تظلم را برچیند و ارزش های انسانی و الهی را مانا سازد.
به راستی کربلا ، عاشورا و روزگاران عزت و افتخار انسان ها با آمدن مولودی چون حسین آغاز می شود او که کشتی نجات انسان در برهوت انسانیت زمان می شود.
او سرخ ترین آیه خلقت و عطیه کوثر است، مردی از سلاله پاکان ، عصاره ایمان ، خلاصه اخلاق ، پاسدار حریم نور ، آفریدگار حماسه و شور. او که عقیده و جهاد برایش زندگی است از آنرو که انسان زنده ، مسئول است و نه فقط توانا . از این رو زنده تر از حسین کیست او که مثل اعلای انسانیت زنده ، عاشق و آگاه است.
او که قرنها بعد الگوی جوانان و زنان و مردانی شد که آزادانه و سربلند در برابر جهانی از ظلم و استکبار قد علم کردند وحریم و حرمت وطن را پاس داشتند و تفسیر گر راه سید و سالارشان اباعبدالله (ع) شدند.
آنان که به شایستگی پاسدار مام وطن نام گرفتند و بی ریا و خالصانه برای حراست از ملت و میهن همه داشته هایشان حتی جان عزیز را در کف نهاده و به میدان آمدند .
آنان که چون مقتدایشان خود را مسئول دانسته و پرچم سرخ حسینی را بر افراشتند و باید این مسیر همچنان ادامه یابد. روزگاری میدان نبرد حق و باطل ، دوره ای عرصه سازندگی ، زمانی حوادث و بحران ها و هر جاکه نیاز باشد.
فرقی نمی کند چه کسی و کجا باشیم اگر بخواهیم حسین وار زندگی کنیم باید مسئولیت انسانی و اجتماعی خود را به احسن ترین نحو به انجام رسانیم .
مسئولیت در قبال مردمان و جامعه مان آن هم در شرایطی که مردم در تنگنای اقتصادی، اجتماعی و بیش از آن بحران ویروسی جهانگیر چون کرونا گرفتار آمده اند ، می تواند به تعدیل شرایط و مشکلات و تقویت انسجام ومحبت بیانجامد و حق نعمت را ادا کنیم .
چنانکه به بیان امام حسین (ع) "إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ" نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید.
اینگونه حرمت نام پاسدار و حریم ارزش های دینی که اباعبدالله از برای آن قیام کرد را پاس داشته و منتظرانی شایسته برای فرزند آن حضرت ، قایم آل محمد (ع) خواهیم بود.












امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.