پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سوم شعبان سالروز میلاد پربرکت حضرت امام حسین(ع)

سوم شعبان سالروز میلاد پربرکت حضرت امام حسین(ع)
روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت دومین فرزند برومند حضرت علی (ع) و فاطمه(س) ، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه‏ ی وحی و ولایت در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشود.
خبر ولادتش که به پیامبر گرامی اسلام (ص) رسید، به خانه‏ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) آمد و اسماء را فرمود تا کودکش را بیاورد.اسماء او را در پارچه‏ ای سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (ص) برد،آن گرامی به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.
در مورد نامگذاری آن حضرت در روایتی آمده است: «امین وحی الهی، جبرئیل، فرود آمد و گفت: سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون «شبیر»که به عربی «حسین» خوانده می شود، نام بگذار. چون علی علیه السلام برای تو بسان هارون برای حضرت موسی است، جز آن که تو خاتم پیغمبران هستی».
اخبار و احادیث گوناگون در فضایل و مناقب آن بزرگوار از شیعه و سنی فوق تواتر است. نام آن حضرت، زینت بخشِ تاریخ انسانیت و ایثار و شجاعت است. آموزشگاه فداکاری را او یگانه آموزگار است و دانشگاه شهامت و شهادت را او یکتا استاد.
پیامبر اکرم درباره‏ نواده‏ گرامی خویش فرموده است:حسین را در دل‏های مؤمنان، محبتی ژرف و پنهان است و او دری از درهای بهشت می‏باشد. سوگند به آن که جانم به دست اوست که حسین در آسمان‏ها، بیش از روی زمین به عظمت یاد می‏شود و او زیور آسمان و زمین است.
حضرت امام حسین در جای جای روایات و احادیث خود پاکبازی و دلنوازی با معبود خویش داشته است. ایشان در یکی از احادیث می فرمایند:
لا یأمن یوم القیامة إلا من خاف الله فی الدنیا.
هیچ کس روز قیامت در امان نیست ، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
(بحار الانوار،ج 4،ص 19)
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.