پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت میلاد قمر بنی هاشم و روز جانباز؛

حضرت عباس(ع) اسوی ای برای جوانان این سرزمین در حراست از ناموس وطن

حضرت عباس(ع) اسوی ای برای جوانان این سرزمین در حراست از ناموس وطن
حضرت عباس(ع) اسوه ای برای جوانان این سرزمین بود که ثابت کردند از پرچمدار کربلا آموخته اند تا هماره تاریخ، عشق حسینی در ذره ذره وجودشان می ماند وچون او آزاده و سربلند خواهند زیست و در میدان های نبرد چون او پرچمدار مردانگی و رشادت شده و ناموس وطن را حراست کرده و جان فدا کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت به مناسبت میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز به شرح ذیل است؛
اینک بی ریاترین و ناب ترین روز تاریخ است آنجا که خالص ترین وعاشق ترین انسانها مولودی از تبار علی (ع) فاتح خیبرشیر، حیدر کرار چشم به هستی می گشاید.
همو که میراث دار شجاعت پدراست ، او که مجسمه ادب و وفا در پیشگاه برادر است چنانکه حتی به وقت ولادت گامی عقب تر از برادر و گاه شهادت قدمی پیش تر است.
او عباس مهربانترین سرفصل مهر و عاطفه در سراپرده عاشورا ، زیباترین طلوع عشق در عالم برادری ، حماسی ترین جلوه دلیری و رشادت در تاریخ انسانی و فصلی بی انتها از بزرگی و معرفت است.
ابوفاضل فریاد حق در گوش تاریخ است فریاد وفاداری و مروت ، مردانگی و عزت ، عشق و معرفت ؛ آنجا که با ذره ذره وجود در عاشورای تاریخ فریاد می آورد «یا نَفسُ مِن بَعدِ الحُسینِ هون و بَعدَهُ لا کُنْتُ اَنْ تَکون»ای نفس! می‏خواهم دیگر بعد از حسین زنده نمانی.
او آمد تا صبحی صادق در پس تاریکی قلبهای سیاه شده مردمان عصر ، قمری بر آسمان نیکان عالم شود
او که برترین تفسیر و زیباترین بیان از پیام عاشورا بود آنگاه که یزید و امان نامه اش را چنان قاطع درهم کوبید و خوار نمود که خون در رگهاشان خشکید.
عباس تمام قد به برادر اقتدا کرد و جلوه ای بی نظیر از این بیان اباعبدالله شد که فرمود "اَلْمَوْتُ خَيْرٌ مِنْ رُكُوبِ الْعَارِ، وَ الْعَارُ أَوْلَي مِنْ دُخُولِ النّارِ..
مرگ در نزد من سزاوارتر و شایستهتر است از اینکه زیر بار ذلت بروم .."
آری عباس مرد فرداهای عطشان است ، گویی او علی (ع) است و جلوه های ناب پدر را برخود دارد و شیرشرزه میدان های نبرد حق بر باطل و علمدار و پرچمدار آزادگی است.
او اسوه ای برای جوانان این سرزمین بود که ثابت کردند از پرچمدار کربلا آموخته اند تا هماره تاریخ، عشق حسینی در ذره ذره وجودشان می ماند وچون او آزاده و سربلند خواهند زیست و در میدان های نبرد چون او پرچمدار مردانگی و رشادت شده و ناموس وطن را حراست کرده و جان فدا کردند و کم نیستند آنان که با آثار جانبازی آن روزگاران صبورانه و استوار همچنان پای ارزش های این ملت و نظام ایستاده اند..
مردان و زنانی که امروز آلبومی تماشایـی از خاطرات سـرخ و دلاوری های عباس گونه مردمان این خاک زرمهر هستند و یادگاران دوران دفاع مقدس .
امروز نیز از تو آب حیات می‌طلبیم، آب مراد وعافیت و عاقبت بخیری می خواهیم تا به یمن عطیه دست های پرمهرت ، انسان ها به یاری برخاسته و صلح و آشتی ، مهر و دوستی ، عافیت و عاقبت بخیری را بر همه عالمیان بخواهند و به همت برقرار سازند.
باشد این روز و میلاد فرخنده بر همه آزادمردان و شیرزنان عالم جوانمردان و جانبازانی که بیرق علمدار اباعبدالله را همچنان افراشته داشته اند و بیش و پیش از آن خانواده های آنان که صبور و مقاوم در کنار آنان ایستاده اند ، مبارک باد
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.