پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت حلول سال نو را تبریک گفت

رییس سازمان حج و زیارت حلول سال  نو را تبریک گفت
رئیس سازمان حج و زیارت با تبریک حلول سال جدید گفت : باید که حال و احوال نو را به ویژه درسالی که با ماه شعبان تقارن یافته و به اعیاد اهل بیت (ع) متبرک شده با مرور گذشته و امید و تلاش برای بهبود روز و روزگاران جدید در خود تقویت کنیم.
علی رضا رشیدیان در آستانه سال 1400 در پیامی که به این مناسبت منتشر کرد ، افزود : اینک در لحظه تحویل سال هر جاکه هستیم در حالیکه روبه سوی آستان مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ایستاده ، دستها را به سوی آسمان بلندکرده یکصدا با همه وجود می خوانیم یا مقلب القلوب و الابصار یامحول الحول والاحوال ...
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
امروز نوروز، روز نو، روز نوزایی طبیعت ، طلایه دار فروردین، پیک خوش خرام سال نو ، فصل سبزه و جوانه و بازتابی از نو شدن طبیعت در زندگانی مردمان این دیاراست.
نوروز با تمامی ارزشها و زیبایی هایش نمادی از غنای فرهنگ ایران زمین است که در طول اعصار و قرون جایگاهش را در فرهنگ ایرانی و اسلامی حفظ کرده است.
خانه تکانی را در اصل دل تکانی باید دانست و رفتن بر مزار رفتگان و یادی از آنان و زندگانی ناپایداری که باید حداقل فرصت ها را در آن غنیمت شمرد، بازدید از عزیزان و فراموشی کدورتها که البته این روزها با بروز ویروس کرونا باید به شکلی متفاوت و متکی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد ، محبت، عشق، دوستی و نو شدن دل همراه با نوگرایی طبیعت جلوه های نابی است که باید پاس داشت .
هفت سین یا همان تلخ و شیرینی های زندگی با همه زیبایی هایش همه جزیی از وجود همه ماست.
و سفره هفت سینی که در هر خانه پهن می شود به نماد برکت، زیبایی، عشق، حیات، سلامتی، شیرینی و شادی زندگی، آرزوی سعادت و نیکبختی برای همگان در سال جدید است.
اینک در آستانه شروع سالی دیگر قرار داریم و هر چه به لحظه تحویل سال نزدیک و نزدیکتر می شویم باید که حال و احوال نو را به ویژه درسالی که با ماه شعبان تقارن یافته و به اعیاد اهل بیت (ع) متبرک شده با مرور گذشته و امید و تلاش برای بهبود روز و روزگاران جدید در خود تقویت کنیم باید که با درونی متحول به استقبال از سال جدید رفته و آرزوها و دعاهای خود را عمق بخشیم.
هماره یک دعا در همه ما مشترک است وآن تعجیل درفرج امام عصر حضرت مهدی موعود (عج ) است، اینک که سال جدید با میلاد حضرت قائم (عج ) تبرک یافته همه ما ایرانیان در سایه هشتمین خورشید، طلوع آخرین منجی را خواهانیم و امید است در سایه نام مبارک موعد آخر الزمان صلح ، دوستی ، محبت و آرامش بر جهان حاکم شود.
اینک در لحظه تحویل سال هر جاکه هستیم در حالیکه روبه سوی آستان مبارک حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ایستاده ، دستها را به سوی آسمان بلندکرده یکصدا با همه وجود می خوانیم یا مقلب القلوب و الابصار یامحول الحول والاحوال ...
ای دگرگون کننده نگاهها ، نگاه ، درون ، روح مان را منقلب نما، این نگاههای خاک گرفته و روح های آفت زده و دل های مکدر را چنان تغییری عطا کن که درست ببینیم و صحیح درک کنیم.
دیدگانمان را شستشو ده ای قادر متعال ،ای بخشاینده ما را نگاهی نو، نگاهی دگرگون شده عطا فرما.بر این کار صعب تو یاری مان فرما و کمک کن تا در سایه مهر و مهربانی ، محبت و دوستی روزگارانی بهتر را برای خود و دیگران رقم زنیم.
آری این دور ایام همواره با چرخ این روزگار تکرار می شود اماتکراری نامکرر همچون چرخش مدام کیهان و طلوع و غروب خورشید که هرگز زیبایی و تجلی خود را از دست نمی دهد ودر دیدگان مردم بی فروغ نمی شود.
زیرا تولد و حیاتی دوباره. نو شدن زندگانی و رویشی مجدد است. باشد تا این روز و این سال که با اعیاد شعبانیه و نیز ماه مبارک رمضان تبرک شده به خوش یمن بوده و به کام و نام مردمان ایران زمین و همه انسان ها باشد.
برآمد باد صبح و بوی نوروز- به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.