پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت سالروز ولادت قائم آل محمد(ص)

ظهور او آغاز حیات واقعی و رحمت واسعه الهی بر انسان است

ظهور او آغاز حیات واقعی و رحمت واسعه الهی بر انسان است
ظهور او آغاز حیات واقعی و آغاز تاریخ و رحمت واسعه الهی بر انسان است که از سپیده دم تاریخ وجودش را برگزیدگان خدا بیشمار وعده داده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن کامل پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت به شرح ذیل است:
بیا ای قائم آل محمد(ص) ،ای فریادرس بی کسان ، ای محبت بیکران ، ای صاحب شمشیر بران ، بتاب ای خورشید جهان آرا و ای نور هدایت ، جان ببخش جهان را با دم مسیحایی ات و پایان ده انتظارمان را .
ما منتظرانیم در تقویم انتظار ، از آنرو همه فصل برایمان بهار است آنگاه که به عطر موعود معطر می شود و همه روز نوروز است آنگاه که به نور مولود آخرالزمان آغاز می گردد .
اینک در نیمه شعبانی دیگران همچنان تو را چشم در راهیم تا جهانی به عطر نرگس طراوت گیرد و زمستان خمودگی ها پایان یابد و بهار عدالت حاکم شود.
چون ظاهر می شود به کعبه منوره" تکیه می زند چنانکه پشت به خدا دارد، پشتوانه ای عظیم و لایتناهی.
می آید با خروشی دریاسان و فریاد بر می آرد :منم مهدی، منم قائم زمان، منم آنکه زمین را پر از عدل و داد می کند همانگونه که از جور و ظلم پر شده است.
آری مهدی (عج) می آید با پرچم جد بزرگوارش تا دین خدا را زنده نگه دارد و با نیرویی خدایی جهان را از لوث وجود نامردمان اعصار و قرون بزداید.
می آید تا زمین و آسمان را به فرش عدل و داد مزین کند، باران رحمت خود را بر سر مظلومان ببارد و آنان را از زیر یوغ درندگان متمدن نما برهاند.
می آید تا عدالت را در تمامی ذره ذره عالم بگستراند او که در مشت گیرنده و میراننده و قاتل الکفار است.
قائم (عج) زمین را با دین خدا، عبادت، عدالت و برپایی حدودش و بیش و پیش از آن به علم و دانش زنده خواهد کرد آنگونه که به بیان امام صادق (ع)"علم و دانش 27 حرف است. تمام آنچه پیامبران الهی برای مردم آوردند، دو حرف بیش نبود اما آن هنگام که موعود قیام می کند 25 حرف دیگر را آشکار و در میان مردم منتشر می‌سازد .
آری بعد از مردن زمین و جهان به کفر و معصیت اهلش، خداوند توسط قائم خود زمین را حیاتی دوباره می دهد.
مرگی که بر اثر کفر و جهالت اهل آن است آنگونه که کافر در حقیقت خود مرده ای بیش نیست.
اما حیات زمین نه به بارش باران بلکه برانگیختن مردانی از سوی خداوند است که عدالت را زنده می کنند و زمین به حیات مجدد عدالت، زنده می گردد و زمین ثروتش را برای مردمان برون می ریزد و امنیت و آرامش و صلح بر جهان حاکم می شود.
و انتظار، انتظار همان منجی و مصلحی که انسان امروز را با همه ظلمها، بی عدالتیها، جنگها، خونریزیها و شقاوتها امیدوار و سرپا می دارد،انتظار موعود چه زیبا است وقتی که می دانی آینده ای بهتر با آرامشی غیر قابل تصور به انتظار است.
آمدن او در همه ادیان بشارت داده شده، مصلحی که رحمه للعالمین است و گیتی را به صلاح می رساند، مصلحی که هرکس از ظن خود او را بگونه ای می نامد مسیحا، سوشیانت، ویشنو، موعود، صاحب ملک تازه اما در نهایت او همان حجت خدا بر زمین، مهدی موعود(عج ) است.
همو که ظهور او آغاز حیات واقعی و آغاز تاریخ و رحمت واسعه الهی بر انسان است که از سپیده دم تاریخ وجودش را برگزیدگان خدا بیشمار وعده داده اند.
او که خلق آدم از برای او و ظهور و حضور اوست.
همو که معجزه بزرگ خاتم پیامبران به وجودش بشارت داده چنانکه" ما در زبور او را پس از ذکر نوشته ایم که سرانجام زمین را بندگان شایسته ما میراث برند و صاحب شوند."
و امروز منتظرانش با سلام و صلوات، دعا و نیایش او را می طلبند، او که با مرکبی از نور بر آسمانها و زمین گذر می کند.
انتظار در طلب عدالت، آزادی و آزادگی، نپذیرفتن ظلم و ذلت، بردگی و خفت، ایستادن در برابر ناعدالتی.
و انتظار غلبه حق بر باطل، داد بر بیداد، علم بر جهل، تقوا بر گناه، روشنی بر سیاهی و زیبایی بر هر چه زشتی و به راستی انتظار فرج ، انتظار همه خوبی ها و زیبایی هاست.
او خواهد آمد حتی اگر یک روز بیش از جهان باقی نمانده باشد و آن روز آنقدر طولانی خواهد شد تا او که مردی از سلاله پاک عترت با نامی از رسول رسولان است بیاید و گستراننده زندگی و روشنی و عدل بر پهنه گیتی باشد.
همین انتظار به آمدن او است که انسان امروز را زنده نگه داشته است.
او هست، صاحب شب قدر که فرشتگان در آن شب مقدس بر او فرود می آیند و تا قیامت هست، حجت هم خواهد بود.
چنانکه در سوره قدر آمده است" قدر شبی است برتر از هزار ماه، فرشتگان و روح به اذن پروردگار همه فرمانها و سرنوشتها را فرود می آورند و آن شب تا سپیده دم همه سلام و صلوات است".
الهم کما شرفتنی بهذا التشریف و فضیلتی بهذه الفضیله و خصصتنی بهذه النعمته فصل علی مولای و سیدی صاحب الزمان و اجعلنی من انصاره و اشیاعه و الذابین عنه و اجعلنی من المستشهدین بین یدیه طائعا غیرمکروه فی الصف الذی نعت اهله فی کتابک ...
خدایا چنانچه شرافتمندم کردی به این افتخار و برتریم دادی به این فضیلت ومخصوصم کردی به این نعمت، پس رحمت فرست بر مولایم و آقایم حضرت صاحب الزمان و قرار بده مرا از یاران او و پیروانش و دفاع کنندگان از او، و قرار بده مرا از شهادت یافتگان در پیش رویش از روی میل و دلخواه بدون اکراه در صفی که ستوده ای اهل آن را در کتاب خود ..
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.