پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

خلاصه ای از زندگینامه امام زمان حضرت مهدی(عج)

خلاصه ای از زندگینامه امام زمان حضرت مهدی(عج)
سحرگاه جمعه پانزدهم ماه شعبان سال 255 هجری قمری آخرین اختر تابناک امامت و ولایت در خانه امام حسن عسگری(ع) و نرجس خاتون در شهر سامرا دیده به عالم امکان نهادند و عالمی را با این حضور و تولد منور کردند.
دوازدهمین اختر تابناک امامت و و لایت هم نام و هم کنیه حضرت پیامبر اکرم(ص) هستند؛ نام ایشان محمد بن الحسن و کنیه مبارکشان ابوالقاسم است.
القاب معروف ایشان مهدى، خاتم، منتظر، حجت، صاحب الامر، صاحب الزمان، قائم و خلف صالح است.در برخى منابع نیز بيش از ۱۸۰ لقب براى امام زمان(ع) بيان شده است.
تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی علیه السلام و حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیست. همان گونه که این دو پیامبر بزرگ الهی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی فرعونیان و نمرودیان به اراده خداوند و به سلامت در کنار کاخ فرعون و نمرود متولّد شدند، حضرت مهدی(عج) نیز در حالی که مأموران خلیفه عباسی تمام وقایع خانه امام یازدهم علیه السلام را زیرنظر داشتند، در کمال امنیت و بدون آن که دشمنان بویی ببرند، تولد یافتند.

وی یگانه فرزند امام عسکری علیه السلام یازدهمین امام شیعیان است. ایشان پس از پنج سال زندگی تحت سرپرستی پدر و مادر بزرگوارشان نرجس خاتون، در سال ۲۶۰ ق به دنبال شهادت حضرت عسکری علیه السلام ـ همچون حضرت عیسی علیه السلام و حضرت یحیی علیه السلام که در سنین کودکی عهده دار نبوّت شده بودند ـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شدند. ایشان هم اکنون در پرده غیبت قرار دارند که پس از سپری شدن این دوران، به اذن خداوند با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سراسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.
وَأمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعُوا فيها إلى رُواةِ حَديثِنا فَإنَّهُمْ حُجَّتى عَلَيْكُمْ وَ أنَا حُجَّهُ اللّه ِ عَلَيْهِمْ. حديث
امّا در رخدادهايى كه پيش مى آيد به راويان احاديث ما مراجعه كنيد، كه آنان حجّت من بر شما هستند و مـن حـجّت خــدا بـر آنـانـم.

[معجم احادیث المهدى علیه السلام، ج ۴، ص ۲۹۴.]
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.