پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

ماه "رمضان" آغازی دوباره برای رستگاری

ماه "رمضان" آغازی دوباره برای رستگاری
ماه رمضان ،آغازی دوباره است برای رستگاری ، آنجا که نیت خالص می گردانیم و با انس به نوای روح فزای کلام وحی و روی گردانی و امساک از تمنیات و خواهش های نفسانی و مادی؛ روح و جسم را منزه می داریم وبه یک اقرار صادقانه بندگی می رسیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل می باشد؛
«شَهْرُ رَمَضانُ الَّذی اُنْزِلَ فیهِ الْقُرآنْ..»
اینک بهار تکثیر می شود ، بهار طبیعت با بهار جان ها گره می خورد و در این پیوند به ضیافتی الهی خوانده شده ایم ، آنجا که روح و جان صیقلی دوباره می یابد و خلوص ، انسانیت ، ایمان ، مهر و عطوفت در قلبها جوانه می زند و رویشی سبز دارند.
اینک در این فصل سبز نیایش، دری گشوده شده به وسعت دامنه اجابت ،خوانی گسترده شده به بی انتهایی رحمت و مغفرت الهی آن هم برای بنده ای که عبدی ضعیف ، گناهکاری مسکین ، جامانده ای درمانده .
ماه رمضان ،آغازی دوباره است برای رستگاری ، آنجا که نیت خالص می گردانیم و با انس به نوای روح فزای کلام وحی و روی گردانی و امساک از تمنیات و خواهش های نفسانی و مادی؛ روح و جسم را منزه می داریم وبه یک اقرار صادقانه بندگی می رسیم و نجوا می کنیم : «مِنْ أَیْنَ لِیَ النَّجاةُ وَ لاتُسْتَطاعُ اِلاّ بِکَ »
در این ماه، رب العالمین دری را گشوده به وسعت دامنه اجابت، سفره ای را گسترانیده به بی کرانگی یک دعوت عاشقانه و نگاهی به وسعت مهربانی بی انتهای معبود.
آری در این بی کرانگی های رمضان دلها می لرزد و زبان ها به تسبیح گشوده شده و وجدان های بیدار از منیت رهایی یافته و همه چیز رنگ خدا و همه جا عطر بهشت می گیرد.
اینک نوروزی دیگر است آنجا که باید دل و جان را تکاند از هر چه غیر اوست باید که جمله خالص شویم و در این سیر و سلوک الی الله به جز خود؛ دیگران را دریابیم آنهم در این روزگاران که زندگی و معیشت مردم در تنگناست و دراین میانه کرونا به بی رحمی تمام بر این مردمان تاخته زخمها بر جسم و جان آنان نهاده است.
باید که به رسم و آیین پیشینیانمان تا امروز در رمضان المبارک حس دیگرخواهی و مهر به مردمان ، جلوه ای همگانی و پرفروغ یابد و خوانها و سفره های سخاوت مردمان به گونه ای دیگر در خانه های نیازمندان گسترده شود و نیاز این مردمان به مهر و عاطفه و اخلاق همنوعانشان برآورده گردد.
اقدامی که هر کس در وسع و توانش می تواند از همسایه و همکار و فامیل خود آغاز کند و در ماه خدا ، نیک اندیشی و مهر الهی را در جامعه و در میان مردمان بگستراند باشد که قبول درگاه حق افتد .
حلول ماه مبارک رمضان بهار جان ها و طلیعه قرآن، نیایش های عارفانه و عبادت های عاشقانه بر همه مومنان مبارک باد
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.