پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: امام علی (ع) شخصیتی بی مانند برای جهانیان است

رئیس سازمان حج و زیارت: امام علی (ع) شخصیتی بی مانند برای جهانیان است
امام علی (ع) انسانی زمینی، شخصیتی بی مانند برای جهانیان، با اقیانوسی بی کران از ارزشها و جلوه ای جاودانه و الگویی بی همتاست برای آنانی که از اعماق جان فریادش زنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت،متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی (ع) به شرح ذیل است؛
سیاهی شب، گستره آسمان خاموش کوفه را در نوردیده و مردمان آن در سکوت این شب هولناک ، ابر مرد تاریخ علی (ع) این معجزه الهی بر زمین و این اقیانوس لایتناهی معرفت و حکمت را از دست داده اند.
اینک این سرزمین به دیار خاموشان پیوسته و دیگر از آن وجود معطر و مقدس با آن نوای روحانی خبری نیست ، دیگر زمزمه شبانه و نجواهای عارفانه اش سوار بر همهمه باد در گوش نخلستان ها نمی پیچد و اندوهش بر سینه رازدار چاه فریاد نمی شود و صدای گامهای استوارش که در تاریکی شب نغمه مهربانی بر یتیمان و مظلومان بود، به گوش نمی رسد.
زمین سوگوار است و این غم را بر تن تبدار خود تاب ندارد و آسمان در این اندوه بینهایت زانو زده است.
عدالتی مجسم، تابلویی زنده و جاودانه از انسانیت و معجزه ای از انسان و روحی به وسعتی بزرگتر از همه آفرینش اینک از این دنیا ومردمان رنگ، رنگش چشم فروبسته است.
" علی " ، یعنی عدالت، علی یعنی حق، بزرگ بودن، علی دل و روحی به وسعت دریا داشتن و کمال انسان و تجلی روح الهی در جسم خاکی بودن روحی که هیچ گاه جلوه پرفروغش خاموشی نمی گیرد.
اما فروغ وجود این جلوه مقدس الهی آنچنان کینه توزان زمان را کور کرد که این عظمت را تاب نیاوردند و در ناب ترین لحظات خلوص و تضرع او، آنگاه که او پیوسته به سرچشمه نور و روشنایی و حل شده در خالق خود بود شمشیر کین خود را فرود آوردند.
علی (ع) که خالی از هر چه دنیا و دنیایی ها بود، سر در سجده در خانه خدا به رستگاری خود شهادت داد"فزت و رب الکعبه"، بزرگ مولود و تنها انسان برگزیده ای که میلاد مبارکش هم در مقدس ترین خانه ها "کعبه "روی داده بود.
اما نه علی (ع) این چشمه جوشان وحدانیت،انسانیت ، آزادگی ، مهربانی و عطوفت از میان آدمیان رخت بر نمی بندد و این جلوه مجسم انسانیت استوارتر از همیشه، تاریخ و جهان را در سیطره روح بزرگ خود می گیرد آنگونه که سکوت او ، رساترین فریادها و مخالفتها در گوش بدخواهان بود و چنان طاقت از کف آنان برد که نادانسته صدای این سکوت را در تاریخ رساتر کردند.
به راستی روح بلند ، گفتار و کردار آزادمنشانه علی (ع) هیچگاه در چارچوب محدود یک اندیشه نمی گنجد او که در نیک بختی انسان بی قرار بود و درد انسان داشت با کسانی سخن گفته و می گوید که بر اندیشه، خرد و قلب خود گره تعصب نزده و خود را در دایره های محدود مکان و زمان محدود نکرده اند.
امروز انسانها در همه اعصار او را مظهر عدالت، عدالتجویی ،عدالتخواهی و نماد انسانیت تام می دانند حتی آنانی که بویی از عدالت نبرده اند.
او نه تنها مخالف که دشمنش را در کنار خود می پذیرفت چونانکه که خوارج در همان مسجدی که او نماز می گذارد، حضور داشتند و هیچگاه درصدد سلب حق و حقوق آنان از بیت المال هم برنیامد بلکه آزادی انسانها را حرمت می نهاد.
علی زیباست زیرا زیبایی و نیکویی با او درآمیخته است، شخصیتی که وجود، درون و روحش سراسر نیکی، زیبایی و خوبی است و خوبی ها و نیکی ها همواره پایدارند. امام علی (ع) انسانی زمینی، شخصیتی بی مانند برای جهانیان، با اقیانوسی بی کران از ارزشها و جلوه ای جاودانه و الگویی بی همتاست برای آنانی که از اعماق جان فریادش زنند.
او منحصر به یک دوره و کیش، آیین و مذهب نیست چرا که نماد کاملی از انسانیت و خوبی هاست و فطرت انسان در هر سن و سالی و با هر مذهب و تفکری خواستار آنهاست.
در این میان ما ملتی مفتخر به مکتب امام علی (ع) باید شیعه واقعی علوی باشیم و این امر جز عمل به شیوه و سیره امیر مومنان (ع) نیست و به قولی بزرگی باید باید علی وار اندیشید ، علی وار عمل کرد و علی وار در برابر جامعه احساس مسئولیت کرد و علی وار زیست.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.