پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکنون میزان سهمیه و شرایط حج 1400 مشخص نشده است

تاکنون میزان سهمیه و شرایط حج 1400 مشخص نشده است
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام سخنگوی وزارت حج عربستان مبنی بر برگزاری حج 1400 با شرایط خاص و ویژه گفت: کشور میزبان هنوز سهمیه و شرایط حج تمتع امسال را برای کشورهای مسلمان اعلام نکرده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ اکبر رضایی با بیان اینکه کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی وزارت حج عربستان روز یکشنبه برگزار و در این نشست مطبوعاتی اعلام کردند که حج تمتع امسال تحت تدابیر خاص و ویژه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اعمال محدودیت های خاص برگزار می شود، گفت: در این نشست مطبوعاتی درباره میزان سهمیه کشورهای اسلامی و نحوه حضور حجاج در عربستان خبری اعلام نشد و فعلا این موضوعات مبهم است و اظهار نظر صریحی درباره آن نشده است.
وی ادامه داد : سخنگوی وزارت حج عربستان اعلام دستور العمل ها و شرایط حضور زائران دیگر کشورها را به زمان دیگری موکول کرده است .
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که زمینه حضور حجاج کشورهای اسلامی برای حج امسال فراهم و با توجه به ضیق وقت، هر چه زودتر شرایط و ضوابط و نحوه حضور حجاج از طرف کشور میزبان اعلام شود تا برنامه ریزی های دقیق و خوبی صورت گیرد.
**آمادگی کامل سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران به حج تمتع 1400
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شرایط حج امسال و سال گذشته متفاوت است، تصریح کرد: عربستان حج سال قبل را که بدون حضور زائران دیگر کشورها برگزار شد حجی استثنایی خواند اما امیدواریم امسال با توجه به برنامه های اعلام شده و آمادگی وزارت حج عربستان برای برگزاری حج تمتع، شاهد حضور درصدی از حجاج کشورهای اسلامی در حج سال جاری باشیم .
وی به آمادگی سازمان حج و زیارت برای حج امسال اشاره کرد و افزود: از چندی قبل آمادگی سازمان حج برای تمتع امسال در همه زمینه ها از جمله تعیین مشمولین تشرف، مسکن، تغذیه، بهداشت و درمان، تدارکات و نیروهای کارگزاری و ستادی در دستور کار بود و برای سناریوهای مختلف، پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
رضایی تاکید کرد: ما برای حج امسال آمادگی داریم و امیدواریم هرچه زودتر دستورالعمل های اجرایی حج آینده اعلام شود تا در فرصت کافی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد و امکاناتی در شان حجاج کشورمان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد : سال های قبل اعزام ها از اوایل ذی القعده آغاز می شد اما در صورت قطعی شدن حج سال جاری پیش بینی می کنیم با توجه به شرایط موجود امسال، اگر اعزامی از دیگر کشور ها باشد از نیمه ماه ذی القعده آغاز شود.
رضایی با اشاره به حفظ آمادگی سازمان حج گفت : از سال 99 ساختارها حفظ شده و همچنان ارتباط با مدیران کاروان ها و زائران برقرار می باشد و امور کلی اجرایی آموزش داده شده است و در زمینه آموزش امور فرهنگی نیز بعثه مقام معظم رهبری اقدامات مناسب انجام داده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی به برخی مسایل اجرایی حج که مستلزم اعلام سریعتر نحوه و شرایط حج امسال است، اشاره کرد و افزود : کرونا بر شرایط برگزاری حج هم سایه می اندازد و برای رعایت پروتکل های بهداشتی و به سبب محدودیت ها هزینه ها احتمالا افزایش می یابد.
رضایی توضیح داد : به طور مثال پیشتر در اسکان زائران در اتاق های هتل ها 4 تا 5 نفره بود اما با توجه به شرایط کرونایی امسال ، الزاما باید دو نفر در یک اتاق اقامت داشته باشند و همچنین هزینه های بهداشتی و لوازم و ... افزایش هزینه ها را در پی دارد.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد کلیه دست اندرکاران و همچنین کشور میزبان با نگاه حمایتی از واحدهای خدمات دهنده تدابیری بیاندیشیند که هزینه تمام شده حجاج افزایش زیادی نداشته باشد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.