پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: "فطر" آغازی است بر آفرینشی دوباره با فطرتی نیکو

رئیس سازمان حج و زیارت: "فطر" آغازی است بر آفرینشی دوباره با فطرتی نیکو
اما فطر پایان نیست که آغازی است بر آفرینشی دوباره با فطرتی نیکو؛ آنجا که آدمی چونان ققنوسی از خاکستر خویشتن خویش بر می خیزید تا به فطرت و سرشت پاک اولیه خود باز می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:
اینک مسافران رمضان این بهار کبریایی در منزل فطر وقوف کرده اند تا راه یک ماهه خودسازی وبهسازی را به سرانجام رسانده و مغلوبه کردن نفس طغیانگر را در نماز عید به جشن بنشینند و نماز شکر به پا دارند که روح در معنویت جاری رمضان تطهیر شده و دل به عطر دل انگیز ملکوت معطر شده است.
اما فطر پایان نیست که آغازی است بر آفرینشی دوباره با فطرتی نیکو؛ آنجا که آدمی چونان ققنوسی از خاکستر خویشتن خویش بر می خیزید تا به فطرت و سرشت پاک اولیه خود باز می گردد.
آری اینک بعد از ماهی استغاثه و دعا، خوف و رجا ، رمضان را عید است از برای آنکه روزی نو و تولدی دوباره و بازگشت به فطرت الهی خویش است.
ماهی عزیز که شبهایش به نجواهای عارفانه ؛ حمد و ثنا، خوف و رجا ، عبادت و حکمت ، مناجات و استجابت در دعای افتتاح و سحرهایش به سجده و دعایی گذشت که در آن رب عالمیان را به حق زیبایی، جمال، جلال و جبروت، عظمت و نور، رحمت و کمال، عزّت و مشیّت، قدرت و قوت ،علم وحلمش سوگند داده و می طلبیم آنچه از نیکی ها و خیر است.
یاآنجا که به بیان زینت عابدان امام سجده کنندگان زین العابدین (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی خداوند را با اسماءاعظم می خوانیمش تا دشواری های قبر و قیامت ، بار سنگین گناهان را از ما برداشته و ما را به طاعت خود و نبی مکرمش محمد مصطفی (ص) و راه و رسم پرهیزگاری هدایت کند.
و اینک در نماز عید می خوانیم :" اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِياءِ وَالْعَظَمَةِ، وَأَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ، وَأَهْلَ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ و..
پروردگارا به جود و جبروت ، کرم و بزرگی ات ما را مشمول رحمت خود قرار ده و از بدی ها دور گردان .
اما در همین ماه آنانی که روحشان را به شیطان فروخته اند، جنایت ها می کنند. آنگونه که در روایتی از رسول اکرم (ص) نقل شده که "اى مردم در این ماه شیاطین در غل و زنجیرند از پروردگارتان بخواهید که آنان را بر شما مسلط ننماید.» براستی شیطان به کسی تسلط پیدا می کند که آن بنده شیطان را به سرپرستی خویش گیرد .
و اینبار خودفروختگان به شیطان 200 دختر معصوم را در ماه صیام به خاک و خون می کشند تا تصویری باشند از آیه " إِذَا الْمَوْءُدَةُ سُئِلَتْ بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ.و آنگاه که از زنده به گور شده پرسش شود: به کدامین گناه کشته شده است؟!
به راستی آیا رواست در عصری که همگان فریاد آزادی و حقوق بشر سر می دهند این دخترکان معصوم پیرو سیره سید الشهدا به جرم تلاش برای آگاهی، بواسطه تحجر، جهالت و خودفروختگی فرزندان شیطان در خون خود غوطه ور شوند.
چونانکه خداوند به شیطان می فرماید :"إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغَاوِینَ. تو را بر بندگان من تسلطى نیست مگر کسانى از گمراهان که تو را پیروى کنند."
آری این شیطان صفتان گمراهانند آنان که در گناهان بی حد و اندازه شان غور می کنند چونان غاصبانی که سرزمین قدس را به زور و خون و جنایت تصاحب کرده و در ماه صیام روزه داران نمازگزار را مورد تهاجم قرار می دهند و آن همه مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایلت جز سکوت نمی دانند و نمی کنند.
باشد تا در پایان ماه صیام و عید سعید فطر در سایه تحقق وحدت ،اتحاد و انسجام جامعه اسلامی ،این نمادهای ظلم و جور از میان ملت های مسلمان رخت بربسته و روزهای آزاد و رها توام با پرهیزگاری و زهد و پیشرفت و آبادانی برای ابنا بشر رقم خورد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.