پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گفتگوی خبری علی رمضانی رئیس بازرسی حج تمتع سال 91

گفتگوی خبری علی رمضانی رئیس بازرسی حج تمتع سال 91

اشاره : واحد بازرسی برای نخستین بار در راستای نظارت دقیق بر کلیه حوزه های عملکردی حج تمتع 91 و با هدف بررسی فعالیت مدیران و بخش های مختلف ستادهای مکه مکرمه ومدینه منوره تشکیل و در کنار واحدهای دیگر ستاد حج آغاز به کار کرد. پیرامون اهداف و چگونگی فرآیند بازرسی و ارزشیابی گفتگویی با آقای علی رمضانی مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت و مسئول بازرسی و ارزشیابی حج تمتع 91 انجام شده است که به شرح زیر از نظر می گذرد :
س: جناب آقای علی رمضانی لطفاً پیرامون اهداف و محورهای اساسی واحد ارزشیابی در حج تمتع 91 به طور مختصر توضیحاتی را برای کاربران ارائه فرمایید؟

علی رمضانی : فعالیت این واحد در دو بخش جداگانه انجام می شود :

1- بخش بازرسی
2- بخش ارزشیابی
بخش بازرسی که می توان گفت برای اولین بار در حج تمتع 91 و با دستور ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر موسوی راه اندازی شده است. بر تمامی محورهای خدمات رسانی زائرین اشراف کامل دارد.
این بخش ها شامل اسکان، حمل و نقل (درون شهری، برون شهری، حمل و نقل هوایی و فرودگاه)، بهداشت و درمان، امداد، تغذیه و تدارکات، طرح قربانی و عملکرد فرهنگی مدیران کاروان ها می باشند.
در بخش ارزشیابی که به منظور ارزیابی عملکرد کلیه کارگزاران حج می باشد و برای این منظور سامانه ای به نام سامانه مدیریت فرآیند و ارزشیابی (سامفا) طراحی شده است که برای کلیه جایگاه های خدمت رسانی فرم های ویژه ای طراحی شده ومی توان گفت حدود 45000 صفحه فرم تکثیر و بسته بندی گردیده تا در موقع مناسب بین زائرین محترم توزیع و جمع آوری گردد.علاوه بر این 45000 صفحه که ویژه زائرین می باشد کلیه عوامل کارگزار حج هم فرم های متعددی را تکمیل و در سامانه ذخیره می نمایند و نهایتاً با جمع بندی نظرات حداکثر 100 امتیاز به افراد تعلق می گیرد که از زائرین 100 امتیاز 40 درصد آن مربوط به نظر زائرین گرامی می باشد.
س : آیا جهت انجام بازرسی و ارزشیابی زمان خاصی تعیین شده است ؟
علی رمضانی : بازرسی به صورت مستمر و روزانه از محورهای گفته شده انجام می گردد و ارزشیابی هم به دو بخش تقسیم می شود :
1- بخش زائرین که بعد از انجام اعمال و مناسک حج و قبل از خروج زائرین از عربستان فرم ها توزیع و جمع آوری می گردد.
2- در بخش کارگزاران که همواره با مراجعه به سامانه فرم های مربوط خود را تکمیل می نمایند البته زمان بندی معینی برای این گونه افراد تعیین گردیده که از طریق ستادهای حج اطلاع رسانی گردیده است.
و بعد از این دو مرحله فرم ها در سامانه جمع آوری، پردازش و نمره هر کارگزار اعلام می گردد و بر اساس همین نمره رتبه کارگزار تعیین و ملاک ادامه فعالیت او در سال های آینده می باشد.
س : آقای علی رمضانی چه تعداد نیرو برای اجرای درست و دقیق پروسه بازرسی و ارزشیابی در این واحد فعالیت می کنند ؟
علی رمضانی : همکاران ما در این واحد به دو گروه همکاران مکه مکرمه و مدینه منوره تقسیم شده اند. 6 نفر در مدینه منوره و 13 نفر در مکه مکرمه این مهم را بر عهده دارند و تقریباً می توان گفت که در 24 ساعت 16 ساعت فعالیت مستمر و 8 ساعت بعدی را هم به صورت آماده به خدمت می باشند. در پایان هر روز مشاهدات عزیزان در قالب گزارشات بازرسی جمع بندی و تحویل ریاست محترم سازمان خواهد شد که بنا به صلاحدید ایشان برای بخش های مختلف ستاد فرستاده می شود.
س : ارزیابی شما از حج امسال تا به امروز چگونه می باشد ؟
علیرمضانی : از مجموع گزارشات جمه بندی شده تا کنون می توان گفت حج امسال از هر حیث نسبت به سال های گذشته آرام تر ووروان تر و با خدمات رفاهی عالی انجام شده است و به طور نمونه در بخش تغذیه و تدارکات امور رفاهی و پروازها ، زیارت دوره و خرید میوه و ... بسیار مثبت ارزیابی می گردد.ناگفته نماند حضور مستمر آقای دکتر موسوی ریاست محترم سازمان در جمع زائرین و سرکشی ایشان از مراکز رفاهی و خدماتی اقدامی مثبت و ارزنده می باشد که باعث خوشحالی زائرین و دلگرمی متولیان گردیده است.

مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.