پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر

امسال هیچ زائری به علت حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است

امسال هیچ زائری به علت حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این مطلب که ۵۱۳ هزار و 103 نفر به عمرده مفرده امسال مشرف شده‌اند تاکید کرد: امسال هیچکدام از زائران به علت حمل مواد ممنوعه، در عربستان بازداشت نشده‌اند.

به گزارش حج نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار بهرام نوروزی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: براساس گزارشات رسیده از شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها و فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور که در آخرین جلسه کمیته مقابله با عرضه ستاد ارائه شد، عملیات پیشگیری و کنترل عمره‌گذاران اعزامی به عمره مفرده در سال‌جاری با توفیق کامل به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: این عملیات با طراحی اقدامات پیشگیرانه و اجرای آن شامل اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی و آموزش عمره‌گذاران در جلسات قبل از سفر و با مشارکت مدیران کاروان‌ها و افسران پلیس آغاز می‌شود و سپس با تاکیدات و تذکرات اولیه در ایستگاه‌های پروازی ادامه می‌یابد که نتایج آن منجر به رعایت مقررات توسط بخش عمده زائرین می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد افزود: این عملیات با انجام اقدامات کنترلی دقیق و با استفاده از نیروی انسانی متخصص، ابزار و تجهیزات فنی و سگ موادیاب ادامه می‌یابد.

نوروزی ادامه داد: از تاریخ 25 دی ماه سال گذشته تا 17 تیر امسال اعزام عمره‌گذاران با برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و مشارکت کلیه دستگاه‌ها علی‌الخصوص پلیس پیشگیری (پلیس فرودگاه‌ها) اجرایی شد و طی آن 513 هزار و 103 نفر از زائرین بیت‌الله‌الحرام برای انجام مناسک عمره مفرده از طریق 19 ایستگاه پروازی و یک‌هزار و 558 پرواز به عربستان اعزام و سپس به کشور مراجعت کردند.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور با مشارکت پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به عملیاتی که‌ در سنوات اخیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، امسال نیز با تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرسنل خود موفق شد از بازداشت اتباع کشورمان در عربستان جلوگیری کند.

نوروزی ادامه داد: این عملیات در سنوات اخیر با هدف و عنوان صیانت از عمره‌گذاران نام‌گذاری و هر ساله اجرا می‌شود و در عملیات امسال تعدادی از متقاضیان متخلف این سفر معنوی که اقدام به رعایت مقررات کردند، از سفر فوق بازماندند.

وی یادآور شد: اعضای کمیته مقابله با عرضه ستاد در جلسه اخیر خود از تلاش‌های کلیه دست‌اندرکاران این عملیات علی‌الخصوص فرماندهی و پرسنل فرودگاه‌های کشور تقدیر کردند.

 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.