پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر:

عشق، دلاوری، رشادت و شجاعت دلیرمردان اجازه نداد سرزمین دلاوران بی فروغ شود

عشق، دلاوری، رشادت و شجاعت دلیرمردان اجازه نداد سرزمین دلاوران بی فروغ شود
دشمن خواست تا فقط خاطره ای از این شهر بماند اما عشق، دلاوری، رشادت و شجاعت دلیرمردان اجازه نداد سرزمین دلاوران بی فروغ شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر به شرح ذیل می باشد؛
اینجا شقایق خون رنگ خوزستان، ستاره صبحدم، طلوعی روشن، فرزند از دست رفته مام میهن است که دوباره جان گرفت.
خاکی مقدس که دشمن حفظ آن را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق به چنگ و دندان داشت، از آن رو که اشغال این خطه پاک از برای او نماد پیروزی بر گستره ای عظیم از فرهنگ، تمدن و بزرگی بود.
اینجا زمین مملو از سجده های عاشقانه ای است که به شهادت و وصل یار ختم شده، لاله های سرفرازی که به خون معنا شدند.
مظلومیت،ایثار و مقاومت معنی نمی یابد مگر زمانی که از کوچه های پر تلاطم و سرخ این شهر گذشته باشد.
سرزمینی مقدس که تجاوز دشمن و شکستن حریم ملت در آن، طوفانی از نفرت به پا کرد که سینه های مملو از کینه های اهریمنی دشمن را شکافت و چون آذرخشی برای همیشه بر تارک تاریخ این ملت همیشه سرافراز، افسانه ای جاوید خلق کرد.
آن روز که پس از 35 روز مقاومت جانانه مردم شهر، رویاهای این زیبای خفته در حاشیه خلیج فارس در پیوند اروندرود و کارون با واقعیت تلخ جنگ درهم پیچید و صدای تانکها و چکمه مهاجمین فضای شهر را آلود، دشمن خود را پیروز مطلق انگاشت و خواست تا فقط خاطره ای از این شهر بماند اما عشق، دلاوری، رشادت و شجاعت دلیرمردان اجازه نداد سرزمین دلاوران بی فروغ شود.
مردم این دیار در طول حضور دشمن در خانه خود تا جان در بدن داشتند مقاومت کردند و ایستادند تا سرزمینشان همچنان سربلند ماند. اینجا خاکی است مقدس که با آسمان پیوند دارد،اینجا را مردان و زنان پاک این دیار با خون خود از لوث وجود اهریمن شسته اند.
هرم داغ نفس های عروس خلیج فارس در شعله های سرخ و سوزان با نفس های آسمانی اسطوره های شجاعت و مقاومت ، زنان و مردانی بی ریا و بی ادعا گره خورد و آتشی سهمگین شد بر دشمن.
آن هم بر دشمنی که می پنداشت با خیل بیشماری از سپاه بی اعتماد بی اعتقاد خود،با انبوهی از تانک ها، خمپاره ها،موشک ها ، سلاحهای خرد و کلان می تواند غبار نابودی بر سر این سرزمین بپاشد اما هزاران هزار دلاور مرد و شیرزنی که آن روزها با دست خالی وابتدایی ترین تجهیزات و سلاح اما با ایمانی استوار و اراده ای آهنین از برای این پاره خاک جان دادند خود
نمادی از این بزرگی ها بود.
ایران نه در اسطوره ها که به واقع همیشه اعصار نمادی از مردانگی، شجاعت، رشادت و ایثار بوده است و هرگاه ضرورت ایجاب کرد، دلیران ایران زمین از خود گذشتند.
آن گونه که شهید دوران ها ،باقری ها، کاظمی ها، بابایی ها، صیاد شیرازی ها ، شهریاری ها، فخری زاده ها تا سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی مرد مقاومت و میدان های نبرد حق علیه باطل دلاورانه ایستادند و از جان گذشتند تا این سرزمین سرافراز ماند.
آری امروز نه تنها فضای این شهر بلکه ایران زمین معطر به شمیم پیکرهای پاک شهیدان،آمیخته به خون سرخ و به ارزش های والای انسانی است.
اینجا سرزمین شهیدانی همچون محمد جهان آراها اینجا خرمشهر است هر چند دشمن نمی خواست خرم بماند،اما سرانجام همه آن خونها و رشادتها پس از ماهها به بار نشست تا صبح روز سوم خرداد ورود دلاورمردان پیروز خرمشهر را جشن بگیرد.
دلاورمردیهای جوانان، مردان و زنان ما چنان درسی به آنان داد که باید سالیان سال سرمشق مدارس نظامی جهان شود.
خرمشهری که پس از 575 روز اسارت در چنگال دشمن بعث طی عملیات بیت المقدس با نثار خون پاک 6 هزار و 234 شهید آزاد شد و دوباره به آغوش مام وطن پیوست.
آری مقاومت جلوه‌ای ناتمام از وجود مردمان ایران زمین است؛ آنان که مردان مقاومش نه تنها خاک این سرزمین را حراست کردند که تا شامات ، عراق و افغانستان، لبنان و فلسطین حضورشان روشنی بخش جان های رنج کشیده مظلومان عالم شد.
چونانکه آزادی خرمشهر و مام میهن را به رهایی سرزمین های اسلامی و قدس شریف پیوند زدند و حرکتی که آن روز از الی بیت المقدس آغاز شده امروز در قدس به ثمر می نشیند.
اینجانب به نمایندگی از همه همکاران فعال در حوزه حج و زیارت یادو خاطره این دلاور مردی ها راپاس داشته و ضمن بیعت با شهدا، بنیانگذارفقید انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بر عهد و پیمان خود و تداوم این مسیر استوار ایستاده ایم و در انتخابات پیش رو نیز در تحقق رسالتی که بر دوش ما مانده مشارکتی پرشور خواهیم داشت.
باشد تا در سایه رقابتی اخلاقی و پس از پس از آن خدمت صادقانه به مردم در راستای حظ اقتدار این خاک و سرافرازی این ملت ؛ راهی که شهیدان پر افتخار این سرزمین آغاز کردند با عزت تداوم یابد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.