پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت:

امام خمینی(ره) شاگرد راستین مکتب امام صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بود/ 15 خرداد یادآور نمونه ای از عشق و همراهی ملت بزرگ ایران با رهبر کبیر انقلاب

امام خمینی(ره) شاگرد راستین مکتب امام صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بود/  15 خرداد یادآور نمونه ای از  عشق و همراهی ملت بزرگ ایران با رهبر کبیر انقلاب
او به راستی شاگرد راستین مکتب امام صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بود وبه این پیروی افتخار می کرد و در آخرین وصیت خود به ملت هم فرمود:" ما مفتخریم مذهب ما «جعفری» است و فقه ما که دریای بی ‏پایان است، یکی از آثار اوست.ما مفتخریم به همه ائمه معصومین (ع) و متعهد به پیروی آنانیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ پیام علی رضا رشیدیان به مناسبت سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی(ره) به شرح ذیل است: "با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم واز خدای رحمان و رحیم می خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد واز ملت امیدوارم که عذرم را در کوتاهی و قصور و تقصیرها بپذیرند وبا قدرت و تصمیم و اراده به پیش بروند."
این طنین ؛ نوای ماندگار مردی است که تا آخرین لحظه حیاتش نیز غم امت داشت او که صدایش همه عمر؛فریادی عليه بت های استبداد و استکبار و مرامش برگرفته از سیره ناب اسلامی جلوه ای از آزادگی و آزاد طلبی و مردم خواهی بود.
بزرگ مردی که اگر چه 14 خرداد سال 68 از میان ما رخت بربست اما جاودانه شد از آن رو که پیوندش با حق و حق طلبی مستحکم بود و از همان روز نخست نهضت؛ پرچم حق و حقیقت ، آزادی و عدالت را برافراشت و بر طاغوت و هر آنچه از باطل و غیر حق بود اعم از قدرتهای شرق و غرب خط بطلان کشید و تا آخرین لحظه حیات خود آزاده زیست و ملتی آزاد خواست و آزادگی را در انقلاب دینداران حیاتی مجدد بخشید .
او که با زندگی وسیره ساده بی آلایش و نفوذ کلام بی نظیرش و حرکت در مسیر اسلام ناب موجب شد تا ملتی برای رهایی از استبداد و استکبار به پا خیزد و الگویی رهایی بخش برای همه مظلومان عالم شود .
او به راستی شاگرد راستین مکتب امام صادق (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بود وبه این پیروی افتخار می کرد و در آخرین وصیت خود به ملت هم فرمود:" ما مفتخریم مذهب ما «جعفری» است و فقه ما که دریای بی ‏پایان است، یکی از آثار اوست.ما مفتخریم به همه ائمه معصومین (ع) و متعهد به پیروی آنانیم.
چهاردهم خردادماه یادآور عروج ملکوتی پیر فرزانه و هدایتگر بزرگ انقلاب اسلامی ، رحلتی که چون حیات این بزرگ رهبر، منشا جنبش و نهضتی دوباره شد و راه و یادش را در تاریخ این ملت ،سرزمین و جهان جاودانه ساخت.
ملتی که در کوچ و رحلت امام و رهبر عظیم الشان خود چنان شکوه و عظمتی را از عشق ،اخلاص و حضور به نمایش گذاشتنند که جهانیان در حیرت آن انگشت به دهان ماندند بدرقه ای بی نظیر و مهری از عشق بر پای سند انقلاب اسلامی.
ملتی که پیش از آن نیز بارها و بارها در اقتدا به امام(ره) و نیز پس از آن به رهبر معظم انقلاب در همراهی همه جانبه خود پای این انقلاب و نظام را ممهور به مهر عشق و ارادت ناب و خالص خود کردند.
آنگونه که 15 خرداد خود یادآور نمونه ای از این عشق و همراهی ملت بزرگ ایران با رهبر کبیر انقلاب است روزی که سرآغاز قیامی بزرگ شد و به انقلابی بزرگ تر و نظامی استوار انجامید.
آن روز این ملت در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) و در ادامه نهضت عاشورا و ارزش های آن در حرکتی هماهنگ ، متحد و همدلانه گوش به فرمان زعیم خود ، استوار و مستحکم ایستادند و سینه خود را آماج گلوله ها کردند و با خون خود بذر اراده ای را آبیاری نمود که در بهمن 57 تبدیل به نهالی نو رسته شد.
اینک در سالگرد روزهای تاریخی این نظام ، انقلاب و ملت ضمن تسلیت
رحلت بنیانگذار فقید انقلاب که همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مذهب جعفری و تجدید عهد با ایشان باید به مدد اندیشه های بلند امام (ره) و رهبری های داهیانه خلف صالح آن پیر فرزانه این اتحاد و همراهی را به قوت می بخشیم.
در این میان اینک بهترین زمان برای بازنگری و ارزیابی مسیری است که در این سالها پیموده ایم تا با اصلاح ضعف ها و ایرادت بر قوت این راه پر نور بیافزاییم .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.