پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت:

آمادگی کامل برای اعزام حجاج را داشتیم/حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند

آمادگی کامل برای اعزام حجاج را داشتیم/حجاج کشورهای اسلامی از حج 1400 محروم شدند
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به تصمیم وزارت حج و عمره عربستان در خصوص منتفی شدن حضور حجاج کشورهای اسلامی در حج تمتع 1400 گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی متناسب با پروتکل های تدوین شده و با لحاظ تامین سلامتی حجاج را داشت اما این امر میسر نشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ اکبر رضایی در گفت و گویی رادیویی درباره تصمیم وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر عدم آمادگی پذیرش حجاج کشورهای اسلامی در مراسم حج تمتع 1400 برای دومین سال پیاپی و چرایی این اقدام با توجه به برنامه ریزی کرونایی و واکسیناسیون اغلب کشورها گفت: وزارت حج و عمره عربستان روز دوم ذی القعده اعلام کرد که حج امسال همانند سال گذشته فقط با حضور حجاج داخل و افراد مقیم داخل عربستان و تا سقف مشخص برگزار می شود.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه ریزی های لازم برای اعزام زائران در حج 1400 را انجام داده بود، گفت: تمامی اقدامات مهم همانند تدوین دستورالعمل ها، آمادگی سامانه ها، تدوین پروتکل های بهداشتی، هماهنگی ها با وزارت بهداشت برای واکسیناسیون حجاج و... انجام گرفته بود و برای تمامی سناریوهای مربوط به اعزام حجاج از ایران آمادگی کامل داشتیم.
وی به تصمیم گیری وزارت حج و عمره عربستان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند و از طرفی شرط ورود به عربستان نیز در اختیار داشتن تست منفی کرونا، انجام واکسیناسیون، شرط سنی و ارائه گواهی سلامت جسمانی بوده، انتظار می رفت حج سال جاری با حضور تعدادی از حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود اما متاسفانه این مهم میسر نشد و تصمیم وزارت حج و عمره عربستان همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد و حجاج کشورهای اسلامی از حضور در سرزمین وحی و انجام این فریضه شرعی محروم شدند.
 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.