پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت : سیره رضوی در جامعه امروز بیش از هر زمان باید توسعه یابد

رئیس سازمان حج و زیارت : سیره رضوی در جامعه امروز بیش از هر زمان باید توسعه یابد
رئیس سازمان حج و زیارت با تبریک ولادت باسعادت هشتمین خورشید ولایت امام علی ابن موسی الرضا (ع) ترویج بیش از پیش سیره امام رئوف و مهر رضوی را ضرورت جامعه امروز خواند.

علی رضا رشیدیان در این پیام تصریح کرد : امید است همگان در سایه شعاعهای نورانی وجود مقدس آن حضرت و فرزند برومندش قائم آل محمد (ع) در فضایی سرشار از آرامش، صلح ، دوستی و عشق زندگی کنند و سیره رضوی بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
متن کامل این پیام به شرح ذیل می باشد:
قلبی شکست و دورو برش را خدا گرفتم نقاره می زنند ، مریضی شفا گرفت.
دیدی که سنگ در دل آیینه آب شد/ دیدی که آب حاجت آیینه را گرفت
خانه دوست اینجاست... لحظه ارادت نزدیک است ...
دم نقاره زن در گلو ، عقربه ها در راه ، ما منتظر. چشمان منتظرمان به راه آمدنش، دلهای زنگار گرفته مان صیقل یافته صفای قدوم مقدسش. خدام دست به سینه، در و دیوار حرم گل آذین، فاصله عرش آسمان تا فرش زمین عطرآگین تا قدمگاه گام های مولود پاک و مطهر نجمه باشد تا هشتمین گوهر دریای هستی از دامن این بانو، جهانیان را به ذات اقدس الهی گواه دهد.
سحرگاه میلاد است ، نقاره زن ها می دمند در صور خود، نه از برای شفای مومنی ، بلکه برای میلاد شافی و راضی و رضا(ع).
او رضاست، نه در نام که در ذات نیز رضاست، رضا به حکم الهی ، رضا به آنچه که پروردگارش مقدر نموده و اینگونه شد که رضای پروردگار او در حضور رضا در مرو(خراسان) قرارگرفت جایگاهی که امروز بهانه ای برای حضور میلیون ها زائر کوی عشق است.
آنگاه که دل راه نمی دهد، روح خسته و پر تلاطم است، چشم دو دو می زند از نامردی ها و نامردمی ها و دست به کاری نمی رود، بهانه او به دل راه می یابد، روح سرکش را رام کرده و چشمان بی فروغ را سو می بخشد.
آنگاه که دل به شرقی ترین کعبه زمین، و زمین به اوج آرزوها و انتهای غیبت راغبین و عارفین رو می کند. آنگاه که روح به کعبه دلها به بهشتی ترین نقطه بهشت، به خاکی گرانتر از بهشت، به حرم امن آسمانی رضا (ع) پر می کشد می توان در تنهایی گمشده ات و در فیض فیاض او خودت را بازیابی. او که ابر رحمتش سایه ساری برای هر روح سرگشته و حیران است، باران عنایتش قلوب تشنه کویری را سیراب و قلم رافت و احسانش بر جریده خاص و عام می نگارد.
اینجا مشهدالرضا، حرم ثامن طیبه، جایگاه هشتمین حجت خدا بر زمین و زمینیان است. و این زمان گاه میلاد نور است .میلاد نور خود با نور همراه است خاکی که سراسر نور ، سراسر عطر است.
گنبد طلا با موجی از کبوتران سفید بر فراز آن،چون نگینی بر حلقه انگشتری شهر می درخشد. همه می آیند، از دارا و نادار، عالم و عامی، بزرک و کوچک، صاحب نام و مقام، بی جاه و جلال ، خودی و غیر خودی ، غریب و آشنا. می دانند که در پیش او همه چیز دارند، جاه و جلال، منصب و مقام، پول و طلا و او همه را یکسان می نگرد مگر به ذات و درون و خلوص و تقوایشان. نه فقط مسلمان که از یهود و نصار چه بسیار بوده اند زواری که به زیارت این امام همام تشرف یافته و بزرگی ها، عظمت و کرامات آن حضرت را درک کرده اند. هنوز هم مردم می آیند و از حوض و سقاخانه اسماعیل طلایی به تبرک آب می نوشند و برای خانواده و نزدیکان خود از آن آب می برند. گندم و دان می خرند و در محوطه ای کوچک برای کبوتران حرم می ریزند و حاجت خود را از صاحب حرم می طلبند تا امام رئوفی که کبوتران را پناه می دهد آنان را پاسخ دهد. پشت پنجره فولاد از ظن خود بندی زده،قفلی انداخته و پنجه در پنجره فولاد دخیل بسته و حاجت طلبیده و می طلبند پنجره های که بارها و بارها شاهد شفای بیماران و روایی حاجت نیازمندان بوده است.

من از گذشته دور دلم شکسته شده /که حرف های خودم را نشد به جا بزنم/
قبول غرق گناهم ، ولی بدان آقا ، دوباره آمده ام تا تو را صدا بزنم.
صدای شیپور نقاره ها که چون دم عیسی بر فراز شهر طنین انداز می شود غبار غم از دل همه می شوید تا نوای مقدس میلاد مبارک حضرت رضا (ع) را بر جای آن بنشاند. باشد تا همگان در سایه شعاعهای نورانی وجود مقدس آن حضرت و فرزند برومندش قائم آل محمد (ع) در فضایی سرشار از آرامش، صلح ، دوستی و عشق زندگی کنند و سیره رضوی بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
آنگونه که امام رئوف در نامه ای به عبدالعظیم حسنی خطاب به شیعیانشان توصیه و آنان را به محبت و رابطه گرم و دوستانه می خوانند.
و امروز در پس انتخابات نیاز به این دوستی و مودت برای توسعه جامعه و تسهیل امور مردم بیش از همیشه احساس می شود تا انسجام و اتحاد قوت یابد.

امید است در سایه تقرب به خدا و خدمت به خلق همه ظرفیت های نظام در کنار هم قرار گرفته و به بیان مبارک امام علی ابن موسی الرضا (ع) از فرصتهای گرانبهای در اختیار برای محبت و دوستی و بیش از آن تلاش برای رفع مشکلات جامعه و مردم بهره گرفته شود تا رضای خدا و خلق خدا و ولی نعمتمان امام علی ابن موسی الرضا (ع) حاصل شود.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.