پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جابه‌جایی ۱۵ میلیون عمره گزار در خلال موسم عمره

جابه‌جایی ۱۵ میلیون عمره گزار در خلال موسم عمره
مقامات سعودی از جابجایی ۱۵ میلیون عمره گزار در خلال موسم عمره رمضان در مكه مكرمه خبر دادند.

كمیته پیگیری حمل و نقل مكه مكرمه از موفقیت طرح جابجایی عمره گزاران و نمازگزاران به سمت مسجدالحرام و بالعكس در خلال موسم عمره رمضان المبارک با مشاركت برخی از دستگاه‌های دولتی و امنیتی خبر داد.

عبدالعزیز الخضیری رئیس كمیته آماده سازی كمیته مركزی حج اعلام كرد: گزارش آماری درباره جابه‌جایی عمره گزاران و نمازگزاران به سمت مسجدالحرام و بالعكس از ابتدای ماه رمضان تا روز عید فطر، تعداد مسافران جابجا شده بیش از ۱۵ میلیون نفر بوده است و تعداد خودروهایی كه مورد استفاده زائران قرار گرفته، حدود ۷۰۰ هزار خودرو بوده است و حدود ۱۵۰۰ اتوبوس در منطقه حرم به نقل زائران پرداختند.

استفاده از این تعداد اتوبوس سبب كاهش فشار بر منطقه مركزی اطراف حرم به تعداد ۱۴۰ هزار سفر با خودرو به داخل و خارج منطقه مركزی شد.

شركتهای حمل و نقل ساپتكو، حافل، ابوسرهد، میثاق و رواحل به جابجایی زائران و عمره گزاران از ایستگاههای خودروها در ورودی‌ها و خروجی‌ها از طریق محورهای اصلی و جاده‌هایی كه نقل ترددی در آن اجرا شد، با هدف كاهش فشار ترافیک بر منطقه مركزی اطراف مسجدالحرام در طول ماه رمضان تا صبح عید فطر پرداختند.

به گزارش عكاظ، كمیته پیگیری حمل و نقل عمومی در مكه مكرمه طرح جابه‌جایی نمازگزاران و عمره گزاران را با نظارت رئیس كمیته مركزی حج و رئیس شورای عالی نظارت بر جابجایی حجاج اجرا كرد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.