پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت:

شهید بهشتی جهادگونه و مردانه پای انقلاب و آرمانهای مردم ایستاد

شهید بهشتی جهادگونه و مردانه پای انقلاب و آرمانهای مردم ایستاد
تا آخرین لحظه حیات ،این عالِم عامل ،همه زخم ها و رنج ها و اتهام های ناروای دوست و دشمن را به جان خرید و جهادگونه و مردانه پای انقلاب و آرمان های مردمش که خود را خادم آنان می دانست ،ایستاد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان به شرح ذیل است: صدای رسایش هنوز هم در گوش این مردمان دلنشین است صدایی که در تارک تاریخ این انقلاب می درخشد و بعد از بیش از چهار دهه از انقلاب و شهادت این بزرگ اندیشمند و تئوریسین انقلاب اسلامی همچنان رساست . این روزها چه بسیار بخش هایی از سخنرانی ها و کلام دلنشین و صادقش در میان این مردم در فضای مجازی دست به دست می چرخد.
آنجا که زندگی را به عشق می داند او که عاشقانه در کنار مردمان سرزمینش زیست و خالصانه خدمت کرد آنگونه که می گفت ؛ درجمهوری اسلامی ، حکومت و قدرت برای خدمت است و تنها حکومت وقدرتی که در جهت خدمت خالصانه به مردم باشد مشروعیت دارد". به راستی مصداق این جمله مانایش بود :"ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت"
او که به بیان بنیانگذار کبیر انقلاب خود یک امت بود در مسیر خدمت به ملت همه سختی ها و تهمت ها و دشنام ها را به جان خرید و چنان زیست که در کلام خویش بر آن تاکید داشت :" ما زیر بار سختی هاو مشکلات قد خم نمی کنیم و راست قامتان تاریخ خواهیم ماند و از پا نمی افتیم مگر آنکه کشته شویم و زخم بخوریم." و تا آخرین لحظه حیات ،این عالِم عامل ،همه زخم ها و رنج ها و اتهام های ناروای دوست و دشمن را به جان خرید و جهادگونه و مردانه پای انقلاب و آرمان های مردمش که خود را خادم آنان می دانست ،ایستاد.
سیاستمداری دانا و معتدل، اسلام شناسی مسلط که اسلام را بسیار زیبا و با بیانی منطقی و شیوا بویژه برای نسل جوان و نوجوان متناسب با مقتضیات زمان و مکان ارائه می داد تا پیوند بین دین و دنیای مردم و نیز انسجام حاکمیت و دولت و ملت بیش از پیش افزوده شود.
همین ها هم موجب شد تا دشمنان این ملت و مرز و بوم وجود این اندیشمند و مرد دین و سیاست را تاب نیاورند و برای همیشه داغ ننگِ به شهادت رساندن سید شهیدان انقلاب این مصداق "نفس زکیه "و72 یار با اخلاص و خدوم او را بر پیشانی خود بگذارند، اما او مردی برای همه دورانهاست و بعد از چندین دهه همچنان صدا ، روش و منش او در گویش زمان زنده و ماناست.
او در جایگاه ریاست قوه قضاییه، عدالت را مبنای جامعه اسلامی می دانست آنجا که می گفت "جامعه‌ای که درآن گروهی سیر و گروهی گرسنه باشند ، جامعه اسلامی نیست همه کسانی که دلشان در محبت این انقلاب می تپد باید حرکت و اقدامی سریع و قاطع و موثر آغاز کنند و هر چه زودتر به این فاصله جهنمی سطح زندگی پایان دهند" و در این میان مسئولیت دستگاه قضا را سنگین تر از همگان می دانست.
آری اینگونه است که بهشتی زنده است و باید همه برای تحقق جامعه اسلامی که به تعبیر این شهید شاهد، جامعه ای رو به شادابی، تندرستی و تحرک است، حرکت کنیم.
از اینرو سالگرد شهادت این مطلع سرخ انقلاب زمان بزرگداشتی است برای همه خادمان حوزه قضایی و در راس آن حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که در این حوزه برای تحقق عدالت در جامعه اسلامی تلاش کرده و امید است در جایگاه ریاست قوه مجریه به عنوان منتخب ملت بتوانند با استفاده از تجارب و ظرفیت قضا و تعامل و هماهنگی حوزه اجرا و بهره گیری از ظرفیت اندیشمندان و صاحب نظران ،عدالت اجتماعی شایسته جامعه و کشورمان را محقق نمایند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.