پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت: ضرورت ترویج و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش موزه های شهدا در کشور

رئیس سازمان حج و زیارت: ضرورت ترویج و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش موزه های شهدا در کشور
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت ترویج و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش موزه‌های شهدا در سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ همزمان با سالگرد گرامیداشت شهدای سال 66 ، مسجدالحرام و فاجعه منا و در آستانه عید سعید قربان علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به همراه سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موزه شهدا بازدید کرده و نسبت به مقام شامخ شهدای مبارزه با رژیم ستمشاهی، انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور از اقشار مختلف مردم ،اقوام ،مذاهب و ادیان و شهداء علمای دینی و دانشگاهی و شهداء شاخص جهان اسلام و شهداء مکه و منا ادای احترام کردند.


علی رضا رشیدیان در حاشیه این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: در نفس انسان ها فراموشی و نسیان هست و انسان ها برای توجه به هدف خلقت و گم نشدن در پیچ و خم زندگی نیازمند یادآوری و تذکر است، از اینرو بزرگترین رسالت پیامبر اکرم (ص) این بود که انسان‌ها را از فراموشی و غفلت برهاند وبه او تذکردهد و بازدید از نمایشگاه یک تذکر است که این انقلاب و دستاوردهای آن ارزان بدست نیامده و تعهد و رسالت مارا ‌یادآوری نماید.


وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز خود را مدیون شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: شهدا برای برپایی نظام دینی و اسلامی جان خود را در طبق اخلاص نهاده و فدا کردند و امروز وظیفه همه ما مسئولان آن است که برای اعتلا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به مردم تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به سالگرد فاجعه منا و نیز حادثه اندوهبار شهادت حاجیان در سال 66 افزود : همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نباید اجازه داد ابعاد این حادثه فراموش شود.

رشیدیان با تأکید بر اینکه برپایی موزه‌های شهدا باید در همه شهرها و شهرستان‌ها پیگیری شود، عنوان کرد: سیر فداکاری و ایثار شهدای ما از نهضت جنگل، تا شهدای 15 خرداد،انقلاب اسلامی و بعد از آن شهدای هشت سال دفاع مقدس ومدافع حرم و شهدای عرصه سلامت ادامه پیدا کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: باید در همه مراکز علمی و فرهنگی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با برپایی موزه‌ها و یادواره‌های شهدا، فداکاری آنها را ارج نهاده و گرامی بداریم و رسالت و مسئولیت خود را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به درستی انجام دهیم.

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا گفت: این شهدای به درجه ای از معنویت رسیده بودند که جسم مادی و دنیا ظرفیت برای این درجه از رشد را نداشت.

وی عنوان کرد: زیباترین ظرفیت معنوی انسان در دنیا زمانی است که به سفر حج و خانه خدا مشرف شده باشد. شهدای منا محرم شده و درک عرفه و مشعر و پاک و منزه در این فاجعه به شهادت رسیدند از اینرو این شهدا از جایگاه معنوی بالایی برخوردار بودند و توفیق شهادت بعد از زیارت خانه خدا را یافتند.
**ضرورت بهره‌مندی جامعه از آثار موزه شهدا
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در جریان این بازدید بر ضرورت بهره‌مندی جامعه از آثار موزه‌های شهدا تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلین نواب با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: بازدید از موزه شهدا برای مسئولان و عموم مردم، مهم و ارزشمند است و جامعه اسلامی باید از آنچه شهدا به یادگار گذاشته‌اند بهره‌مند شود.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.