پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سازمان حج و زیارت در میان 10 دستگاه برتر اجرایی در خدمات الکترونیک؛ کسب رتبه هفتم از بین 166 دستگاه

سازمان حج و زیارت در میان 10 دستگاه برتر اجرایی در خدمات الکترونیک؛ کسب رتبه هفتم از بین 166 دستگاه

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ با توجه به اعلام رسمی نتایج پایش دوره هفتم خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سازمان حج و زیارت از بین 166 دستگاه اجرایی مشمول ارزیابی، از مجموع 100 امتیاز عدد 87.43 را به دست آورده و در جایگاه هفتم کشوری و در جمع 10 دستگاه برتر قرار گرفت.

**رشد 21 پله ای سازمان حج و زیارت در خدمات الکترونیک
در دوره ششم از این ارزیابی ها، سازمان حج و زیارت رتبه بیست و هشتم را کسب کرده بود که در این دوره با تلاش ، همکاری و پیگیری مستمر مهندسان اداره کل طرح و برنامه وفناوری اطلاعات و همکاری قابل توجه اداره کل روابط عمومی و اداره کل بازرسی، این جایگاه 21 پله صعود کرد و سازمان حج و زیارت رتبه هفتم را به دست آورد.


گفتنی است ارزیابی خدمات شناسنامه دار دستگاه های اجرایی از سال 1395 آغاز و همچنان ادامه دارد که ارزیابی سازمان حج و زیارت در این 7 دوره بدین شرح می باشد:
امتیاز دوره اول: 36.44، امتیاز دوره دوم: 35.98، امتیازدوره سوم: 48.90، امتیاز دوره چهارم: 59.18، امتیاز دوره پنجم: 60.52، امتیاز دوره ششم: 69.5 و امتیاز دوره هفتم: 87.43امتیاز دستگاه در دولت کاربرمحور: 87.25، دولت شفاف: 85، دولت یکپارچه: 87.5 و دولت مشارکتی: 90 از 100 شده است.

**کسب رتبه نخست در خوشه خدمت فرهنگی و اجتماعی
نکته حایز اهمیت در این دوره از ارزیابی ها در خوشه خدمت مرتبط(فرهنگی و اجتماعی) بوده که 11 دستگاه در ذیل این خوشه قرار دارند و سازمان حج و زیارت توانست رتبه نخست را به دست آورد.
سازمان حج و زیارت در ذیل وزارتخانه مرتبط/نهاد اصلی از بین 6 دستگاه/وزارتخانه،رتبه اول را کسب کرده است.

**رتبه سازمان به تفکیک اولویت های سیاستی در 10 دستگاه برتر
در بخش دولت کاربرمحور رتبه 9 با امتیاز 87.25 ، در بخش دولت شفاف رتبه 8 با امتیاز 85 ، در بخش دولت یکپارچه امتیاز 87.5 و در بخش دولت مشارکتی رتبه 7 با امتیاز 90 حاصل شده است.


از نظر مشارکت مطلوب نماینده دستگاه در فرایند ارزیابی، سازمان حج و زیارت جزو ده دستگاه برتر در این دوره شده است.

**ده دستگاه برتر کشور به ترتیب به شرح ذیل معرفی می شوند؛
۱- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با امتیاز ۹۷.۲۶
۲- سازمان فناوری اطلاعات ایران با امتیاز ۹۴.۷۱
۳- مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با امتیاز ۹۴.۱۹
۴- وزارت امور اقتصادی و دارایی با امتیاز ۹۱.۹۱
۵- بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با امتیاز ۹۰.۴۹
۶- شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با امتیاز ۸۹.۹۶
۷- سازمان حج و زیارت با امتیاز ۸۷.۴۳
۸- سازمان تامین اجتماعی با امتیاز ۸۶.۵۴
۹- پست بانک ایران با امتیاز ۸۶.۴۵
۱۰- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امتیاز ۸۵.۱۳

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.