پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت عید سعید غدیر خم

ضرورت و رسالت انتقال پیام غدیر و زیست علوی به جامعه انسانی

ضرورت و رسالت انتقال پیام غدیر و زیست علوی به جامعه انسانی
امروز باید غدیر را به عنوان یک پیام به جهانیان منتقل کنیم پیامی که مبتنی بر معرفی اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، برنامه ای مدون برای تدبیر جزء جزء زندگی بشر در همه عرصه های فردی و اجتماعی است و ولایت علی (ع) در همه شئون اعم از اجتماعی ، سیاسی و زمامداری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت عید سعید غدیر خم به شرح ذیل می باشد:

سرزمین ها نیز به مانند زمان ها و انسان ها اسرار و تاریخ بسیار در خود نهفته دارند. کوه طور، رود نیل ، کوه جودی ،رود فرات ، روز بعثت ، وادی کربلا ، روز عاشورا و در این میانه غدیر کجاست ؟
نقطه ای مقدس که بعد از قرنها هنوز آوای نجات بخش پیامبراکرم (ص) در امواج تفتیده آن منعکس است و تو می توانی به گوش جان بشنوی ندای حضرت را زمانی که فرمود :" من کنت مولاه فهذا علی مولاه". هر که را من مولای اویم ،علی مولای اوست.
در اینجا "غدیر" حجت خدا بر مردم تمام شد و علی حجت الله شد. هجدهم ذیحجه سال دهم هجری است، نخستین ستاره درخشان آسمان امامت در افق ولایت با تلالویی خیره کننده فروغ راه گمگشتگان و روشنی بخش دل های حقیقت جو است.
اینجا غدیراست ، کاروانیان، خسته از راهی طولانی به فرمان خاتم النبیین (ص ) از حرکت باز می ایستند تا بشنوند پیامی را در جایی که تا ابدیت تاریخ زنده و منبعی لایزال و چشمه ای جوشان و چراغ هدایت انسانها خواهد بود.
مکانی که ولایت را از علی (ع) تا مهدی (عج ) معنا کرد و رسمیت بخشید. غدیر، برکه ای به وسعت همه دریاها، تجلی ولایت و نور جاودانه خورشید و هدایت ابدی است که نمی توان توصیفش کرد، گر چه جرعه ای از زلال آن ، همه جان های شیفته را سیراب می کند.
اینگونه شد که نعمت الهی بر انسان تکمیل گردید "الیوم اکملت لکم دینکم علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا" و مسیر حق با وجودی که سرچشمه خلقت و سراسر حقانیت است به سمت دروازه های رحمت الهی گشوده می شود.
غدیر معنای عمیق ولایت است ولایت عادل ترین ، با کفایت ترین و مومن ترین انسانها، آنکه خود از سرچشمه خالقیت نشات گرفت و چشمه و منبعی از جلوه نورانیت حق برای جهانیان شد. ولایت یعنی علی (ع)،ولایتی ناب و خالص که باگذشت هزاران سال کسی نتوانسته بر آن خدشه وارد کند. روز ولایت "عید غدیر"برترین اعیاد از آن جهت شد که حکم الهی در دست امیر المومین علی (ع) قرار گرفت.
اما مردمان آن دوران در زمان حضور آن حضرت، نتوانستند از این دریای بی کران و آسمان بی انتهای نور، معنویت، انسانیت، عبودیت، جوانمردی و حیات انسانی بهره گیرند و حسرتش را با خود هماره دارند اما تلالو منور این وجود تقدیس شده قرنهاست که روشنی بخش دلهای صاف و سینه های صادق است که در بوستان امامت و ولایت او قد می کشند و حرکت سبز خود را در آسمان آبی ولایت به سوی خورشید عبودیت او ادامه می دهند.
غدیر خود علی (ع) است و زیست غدیری زیست علی وار که مبتنی بر تقوا و بندگی خدا و آزادی از همه قیود غیر خدایی ، اخلاق، حقوق ،‌عدالت و قانون مولای متقیان است،
و امروز باید غدیر را به عنوان یک پیام به جهانیان منتقل کنیم پیامی که مبتنی بر معرفی اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، برنامه ای مدون برای تدبیر جزء جزء زندگی بشر در همه عرصه های فردی و اجتماعی است و ولایت علی (ع) در همه شئون اعم از اجتماعی ، سیاسی و زمامداری است.
پیام غدیر و زندگی علی وار توحید ، عبودیت ، معنویت ، پرهیز از هر آنچه بدی ، ظلم و پلیدی اعم از تجاوز، ستم ، فقر و بی عدالتی، قتل و جنایت ، ترور ، ناحقی و در عرصه سیاسی شایسته سالاری ، شفافیت ، قانونگرایی ، پاسداشت حقوق مردم و حاکمیت عدالت است که باید در بین مردمان و جهان امروز گسترده شود.
تا تاریخ هست، علی هست، جلوه گاه انوار جاودانه انسانیت هست که تاریکی و ظلمت در برابرش تاب نیاورد. چو آید آن نگار عالم آرا تجلی می دهد وجه خدا را.
چه تلاش ها که در جهت خاموشی این خورشید حقیقت شد اما وجود آسمانی او چنان با جلوه های خالق درآمیخته که هیچگاه تاریکی و ظلمت را برنتابیده و نمی تابد و امروز باید بیش از هر زمان وجه عمل و رفتار ما قرار گیرد. او که روشنی بخش شب های تاریک، ناخدای کشتی حیات، چشمه دشت های تفتیده وجود انسانهای گم کرده راه است و قاطع تر از ابوتراب، پسندیده تر از مرتضی و والاتر از علی کیست جز خود آن حضرت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.