پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان

با کاهش سهمیه حج هیچ هزینه اضافی به کشور وارد نشد

 با کاهش سهمیه حج هیچ هزینه اضافی به کشور وارد نشد
غلامرضا رضایی سرپرست دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان گفت: با کاهش سهمیه حج هیچ هزینه اضافی به کشور وارد نشد.
وی در گفت و گو با خبرنگار حج نیوز با اشاره به برنامه ریزی ها و فراهم شدن مقدمات حج 92 اظهار داشت: برنامه ریزی و برگزاری عملیات حج نیاز مند فراهم سازی امکانات،تجهیزات و مقدماتی است که از اتمام حج هر سال برای حج سال آینده در دستور کار قرار می گیرد، در مورد حج امسال نیز با شناسایی نواقص و آسیب شناسی ها این امر در دستور کار قرار گرفت.
رضایی درباره اقدامات انجام شده در حج 92 بیان داشت: امکانات مورد نیاز در بخش های مختلف و گردآوری مقدمات حج از سال گذشته آغاز شده و طی روال گذشته تهیه امکانات با امضای قرارداد همکاری میان وزارت حج عربستان و سازمان حج و زیارت آغاز شد.
وی ادامه داد: هر چند مقدمات کار قبل از جلسه دو هیات ایران و عربستان در بخش های مهم مثل تامین مسکن حجاج در مکه و مدینه با اتمام حج 91 آغاز گردید و قرار دادهای مقدماتی بسته شده بود اما پس از امضای قرار دادهمکاری نظام مند و قانونی  شد.
سرپرست دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان تاکید کرد: برگزاری حج خوب و روان و در کمال آرامش زائران خانه خدا مستلزم برنامه ریزی دقیق و فراهم سازی مقدمات و هماهنگی های لازم است که در حیطه وظایف دفتر نمایندگی سازمان حج در عربستان بوده و از طریق ساز و کارهای قانونی و کمیسیون های مربوطه پیگیری و نهایی شده است.
رضایی با بیان اینکه امسال سعی شده هتل ها و ساختمان های محل اسکان حجاج مرغوب تر از سال گذشته باشد گفت: ما برای اینکه فرصت استفاده از ساختمان های خوب را به رقبا واگذار نکنیم از ماهها قبل از موسم حج با مالکان هتل ها قرار داد امضا کرده ایم.
وی ادامه داد: متاسفانه در سالجاری با کاهش ظرفیت حجاج از سوی عربستان که برای تمامی کشورهای اسلامی بوجود آمد ، مواجه شدیم که ظرفیت مازاد مسکن را می بایست به نحوی مناسب با حداقل آسیب مادی و معنوی کم می کردیم تا موجب خدشه دار شدن خوشنامی سازمان حج و زیارت در عربستان نشود.
سرپرست دفتر  نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان خاطر نشان کرد: با اتخاذ تدابیر لازم و فوری و تشکیل کمیته ای اضطراری این مهم در دستور کار قرار گرفت و با لطف و عنایت خداوند و تلاش دست اندرکاران موجب بر طرف شدن این مشکل شد و ظرفیت مازاد بر نیازی که پیش بینی می شد ما را با خسارت زیادی در حج روبرو سازد و بدبینی صاحبان هتل ها را به همراه داشته باشد به بهترین شکل مدیریت شد و جلوی خسارت میلیاردی گرفته شد.
وی افزود: بحمدالله  با کاهش سهمیه حج هیچ هزینه اضافی به کشور وارد نشد.
رضایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در بخش های مشاعر مقدس، اسکان،حمل و نقل زائران،تغذیه و تدارکات به بهترین شکل انجام شده و آمادگی های لازم برای استقبال زائران در عربستان فراهم شده است تا زائران با آرامش مناسک حج خود را به جای آورند و انشاء الله هیچ گونه مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.





 

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.