پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت تاسوعای حسینی؛

"تاسوعا"بزرگداشت شجاعت ، مردانگی و دلاوری است

"تاسوعا"بزرگداشت شجاعت ، مردانگی و دلاوری است
تاسوعا بزرگداشت شجاعت، مردانگی، دلاوری،ایثار،ادب و جوانمردی در پیشگاه سرور جوانان بهشت است. تا تاسوعا را نفهمی، عاشورا در نمی یابی و در سرگردانی وحیرت می مانی.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج وزیارت به شرح ذیل می باشد:
محرم حریم عشق است، عشقی که به واسطه خون شهدای کربلا تقدس یافته و امروز بعد از قرنها همچنان عین قداست و انسانیت است.
اما تاسوعا روزی دیگر است که تا نباشد، عاشورایی نیست بی ریاترین و ناب ترین روز تاریخ که به نام خالص ترین انسانها، دلاور مردی از تبارعلی (ع) و تشنه لب سقایی است که با خون خود ارزشهای انسانی را مفهومی عمیق و جاودانه می بخشد.
تاسوعا بزرگداشت شجاعت، مردانگی، دلاوری،ایثار،ادب و جوانمردی در پیشگاه سرور جوانان بهشت است. تا تاسوعا را نفهمی، عاشورا در نمی یابی و در سرگردانی وحیرت می مانی.
تاسوعا روز باب الحوائج حضرت اباالفضل العباس (س )است، روزی که حریت و آزادی، نامردی و نامردمی ها را به بند حقارت کشید و برای قرنها انسانیت و ارزشهای ناب انسانی و عشق به اهل بیت (ع) را بر تاریخ ماندگار کرد.
سرو رشید اسلام آسودگی را وانهاد و در روزگار نامردی و نامردمی ها سرافراز ماند. ناله نکرد و در میانه قیامت شمشیرها و تیرهای آخته دشمن استوار ماند.
به راستی اینک گاه آفرینش انسان است. تولد حقیقی ایمان که از میان شعله های رنج و محنت روزگار و کین نامردمان می گذرد و در قلبهای آزادگان جهان در طول اعصار و قرون جاودانه می شود.
آنان که در محرم خون عشق را ریختند گمان می کردند حق و ایمان را به مسلخ برده اند اما آن خون امروز در پس صدها سال همچنان یادگار عشق و شرافت است و زنده مانده و تا ابد خواهد ماند.
اینک در پس هزار و اندی سال علم حسینی آن سرو رشید بنی هاشم به دست جوانانی که از او الگو گرفته اند در گوشه گوشه این سرزمین برافراشته است.
حتی در روزگاران جولان کرونا و بیداد نامردمان؛ جوانان و مردان و زنان این سرزمین بیش از همیشه این عشق را در وجود خود جلوه گر می یابند و در میدان مبارزه با کرونا هر آنچه در وسع و توان خود می بینند به کار بسته و داشته هایشان را در خدمت به همنوعانشان به میانه می آورند.
امروز عباس علمدار این اسوه عشق و مردانگی مظهر ارزشهای والای انسانی و عشق به سلاله ناب محمدی (ص ) است و همگان از پیر و جوان دل در گرو عشق او دارند و می کوشند تا جوانمردی و مردانگی را از او بیاموزند و به وی اقتدا کنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.