پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت عاشورای حسینی؛

در مکتب عشق حسین (ع) باید حسینی و بر روش و منش حسینی زیست

در مکتب عشق حسین (ع) باید حسینی و بر روش و منش حسینی زیست
آنچنان که این مهر و عطوفت، منش و روش حسینی به گستره همه روزها ، ماهها و سالها ، همه پهنه های این کره خاکی و به بزرگی دلهای همه آزادگان جهان باید تداوم یابد و در حصار روز و ماه نیاید.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی به شرح ذیل است؛

دوست دارم از این اندوه جانکاه ، با عاشورا نجوا کنم با نینوا بگریم ، با کاروانیان حسین همراه شوم و آن دشوارترین لحظات را دریابم.
عاشورا منشوری خونین از مظلومیت حق، بیرقی افراشته تا ابد از تجسم اعلای انسانیت، نوری شکافنده در سیطره ظلمت و جهالت آدمی و دژی مستحکم و محافظ تعالیم وحی تا ابد است.
عاشورا به رشادت ها، محبت ها، فضائل، نیکی ها و بزرگواری های سپاه برگزیده حسینی (ع) ، عاشورا شد و تا ابد ماندگار.
عاشورا حیات اسلام، بانگ رسای حق از همه حنجره های پاک، آبرو و عزت مسلمین ، رکن کعبه، پایه قبله، روح نماز، بقای حج، و صفای جان است.
عاشورا و انقلاب حسینی ازهمان آغازین لحظه ترک مکه توسط کاروان اباعبدالله (ع) چون سیلی خروشان در تاریخ بشریت جاری شد و امواج آن در هر عصر و تاریخی، جهالت، ظلم، سستی و مردگی و ذلت ها را در خود فرو برده و آزادگی، شرف و انسانیت را برآورده است.
آنگونه که کربلا مملو از اسوه های شرف و بزرگی و بزرگواری بود از حربن یزید ریاحی تا حبیب بن مظاهر و 70 الگو و اسوه دیگر اما در میان آنها اسطوره ای بی مانند چون حضرت عباس (ع) اسطوره وفا ، آزادگی و برادری بود.
آنجا که سیاهی دل دژخیمان ، چشم و گوششان را هم کور و کر کرده و نمی دانند که زخمه زخمی ترین فریادها در چنگ سکوت دهشت زا محصور نمی ماند و آهنگ رسای آن تا ابدیت جهان طنین انداز است.
اینگونه است که عاشورا با فروغ غم عباس و طلوع داغ علی اصغر و علی اکبر برای همیشه اشکی در دیدگان روشن انسانیت می ماند تا بدانند که عزت و بزرگی هماره زنده است.
عزتی که برای حفظ آن باید همه کس از همه چیز خود بگذرد از طفل شیرخواره چون علی اصغر تا دلاور مردی چون عباس علمدار و پیرمردی همچون حبیب بن مظاهر .
خون حسین (ع) که سرچشمه همه پاکی هاست تکمیل کننده این رسالت برای بشریت است او که خود همه خواست های خدایی و جلوه ای منور از حق است.
اینگونه است که کربلا ، کربلا می شود و عاشورا ، عاشورا .
اما در این میانه اگر نبود زینب (س ) بزرگ بانوی دشت کربلا ، عقیله عالم امکان ، کربلا در کربلا می ماند.
آنگاه که در شامگاه غریبانه ترین شام غریبان مانده بود به کدامین شهیدش نماز صبر بجا آورد، به کدامین غمش بگرید این اسوه صبر برای آخرین بار سر بر رگهای بریده برادر نهاد و تجدید پیمان کرد و با کاروان عشق حسینی راه شامات و دربار ظالمان را پیش گرفت وپرده از همه جهالت ها و پلیدی های این قوم دنیا پرست دون برداشت تا برای همیشه در دلها و اذهان همگان کل یوم، عاشورا و کل ارض، کربلا باشد.
و امروز ما که عزای اباعبدالله را برپا می داریم باید که در مکتب و مدرسه عشق حسینی آنگونه که در زیارت عاشورا می خوانیم:" اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَ وَلِیُّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوُّ لِمَنْ عاداکُمْ "(من در صلح و سازشم با کسی که با شما در صلح است و در جنگم با کسی که با شما در جنگ است و ..) حسینی شویم و بر شیوه ، منش و مهرحسینی گام برداریم و در این مسیر استاد شهید مطهری لازمه آن را شناخت شمر و یزید زمان می دانست که همان آگاهی است.
حسینی که به راستی قتیل العبرات است و با اشک هایی که در عزا و مرثیه اش جاری می شود رقت قلب ، رافت و محبت می گسترد و سفره ها بی ریای اباعبدالله میزبان همگان از هر فرهنگ ، مذهب و آیینی است؛ آنچنان که این مهر و عطوفت، منش و روش حسینی به گستره همه روزها ، ماهها و سالها ، همه پهنه های این کره خاکی و به بزرگی دلهای همه آزادگان جهان باید تداوم یابد و در حصار روز و ماه نیاید.
اینک ما باید در این کارزار خیر و شر در کنار مکتب حسینی که مدرسه خیرخواهی، خوبی ، محبت و رافت است ، آزادگی ، عدالت خواهی، ایثار و از خودگذشتگی را توسعه دهیم از آن رو که اباعبداالله تا سرحد جان دادن مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد و این انگیزه و سرمشقی برای تمام آزادگان جهان از مسلمان و غیر مسلمان اعم از گاندی ، محمد علی جناح تا چالز دیکنز و غیره شد که از مکتب امام حسین درس گرفته ومی گیرند.
حسین (ع) ، زندگی و زیست زیبا را می آموزد زندگی سرشار از مهر و محبت و صداقت را و آنجا که می فرمایند :انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَيكُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَيكُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ :نياز مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شماست. بار مسئولیت حاکمان و مسئولان بر برآورده کردن حوائج و نیازها و خواست مردمان نعمتی افزون می داند که باید قدر آن دانست و خدمتی صادقانه و خالصانه را پیشه کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.