پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پاسخ به پرسش های پرتکرار متقاضیان درباره ثبت نام اربعین 1400

پاسخ به پرسش های پرتکرار متقاضیان درباره ثبت نام اربعین 1400

-آیا مهلت ثبت نام اربعین 1400 در سامانه سماح به پایان رسیده است؟
پاسخ: پیش ثبت نام در سامانه سماح در روزهای دوشنبه و سه شنبه 22 و 23 شهریور ماه انجام گرفته و برای استانهایی که تاکنون دارای ظرفیت خالی می باشند از ساعت 24 مورخ 25 شهریور ماه 1400 امکان ثبت نام در سامانه فراهم خواهد شد.
-آیا تاییدیه دو دوز واکسن توسط سامانه سماح انجام گرفته است؟
پاسخ: اطلاعات مربوط به تاییدیه تزریق دو دوز واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت و امکان ادامه فرآیند ثبت نام زائرین در سامانه سماح میسر خواهد بود. لذا از متقاضیانی که تاکنون موفق به تزریق واکسن نشده اند و یا یک دوز واکسن تزریق نموده اند تقاضا می شود که از ثبت نام خودداری نمایند.
-ثبت نام نهایی برای چه افرادی انجام می گیرد و روند آن چگونه است؟
پاسخ:ثبت نام نهایی فقط برای واجدین شرایطی که در مرحله پیش ثبت نام سامانه سماح شرکت کرده و تایید شده باشند انجام می گیرد؛ ثبت نام نهایی تا ساعت 24 چهارشنبه 24 شهریور ماه ادامه دارد.
-روند ثبت نام نهایی به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ: کسانی که پیش ثبت نام کرده و بعد از تاییدیه وزارت بهداشت و طی مراحل، باید در بازه زمانی باقی مانده به سامانه مراجعه کنند و ثبت نام خود را کامل کنند؛ سپس یکی از دفاتر زیارتی نزدیک محل سکونت خود را انتخاب کرده و گذرنامه را برای صدور ویزا تحویل دهند.
-چرا سیستم سامانه سماح برای کسانی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند باز نمی شود؟
پاسخ: سامانه سماح به سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی متصل است و در صورت تاییدیه آن وزارتخانه ، پذیرش متقاضی و طی سایر مراحل دنبال می شود. عزیزان در صورت بروز چنین مشکلی باید از طریق اداره بهداشت شهرستان و استان مربوطه خود اقدام نمایند. تزریق دو دوز واکسن پیش از ثبت نام از جمله الزامات عنوان شده است.
-آیا اعزام زائران به کشور عراق از مرزهای زمینی میسر خواهد شد؟
پاسخ: اعزام های زائران اربعین 1400 به عراق فقط به صورت هوایی انجام می گیرد. مردم برای عزیمت به عراق به هیچ عنوان به مرزهای زمینی کشور مراجعه نکنند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.