پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از روند ثبت نام و صدور روادید زائران اربعین/ثبت نام قطعی حدود 42 هزار زائر تاکنون

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از روند ثبت نام و صدور روادید زائران اربعین/ثبت نام قطعی حدود 42 هزار زائر تاکنون
رئیس سازمان حج و زیارت طی روزهای پنجشنبه و جمعه از روند ثبت نام وانجام امور مربوط به صدور ویزای زائران اربعین و بخش های پشتیبانی کننده این فرآیندها در این سازمان سرزده بازدید کرد و با توجه به محدودیت زمانی ضمن تاکید بر تسریع و تسهیل ارائه خدمات به زائران گفت : تاکنون ثبت نام قطعی 42 هزار زائر برای سفر اربعین به انجام رسیده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ علی رضا رشیدیان امروز جمعه با همراهی حجت الاسلام رحمانی معاونت عتبات سازمان از واحد روادید زائران اربعین حسینی(ع) و روند دریافت گذرنامه ها و ارسال آن برای صدور روادید اربعین حسینی(ع) بازدید کرد و از تلاش های همه دست اندرکاران و خادمان زوار در سازمان حج و زیارت و همه افرادی که در تسهیل امور مربوط به زائران اربعین حسینی(ع) تلاش می کنند قدردانی نمود.
وی همچنین به منظور پیگیری فرآیندها و روانی انجام کار از بخش های فناوری و یارانه سازمان که پشتیبانی الکترونیک سامانه سماح را به عنوان بستر ثبت نام زائران اربعین عهده دار هستند، دیدن نمود.
وی ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده گفت : سامانه سماح با تلاش پرسنل فنی سازمان به سامانه های ثبت احوال و نیز وزارت بهداشت و درمان برای دریافت اطلاعات مربوطه متصل است و کار با سرعت در حال انجام است و از روز گذشته هم با سامانه هواپیمایی جمهوری اسلامی این ارتباط برقرار شده تا نسبت به ارسال لیست زائران اربعین برای صدور بلیت با نرخ مصوب و یکپارچه اقدام شود.
وی عنوان کرد: بعد از ارسال لیست زائران، افراد می توانند خود به دفاتر هواپیمایی برای اخذ بلیت خود در زمان مربوطه اقدام نمایند.
رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از اداره حج و زیارت استان تهران و نیز معاونت عتبات که پیگیری روند ثبت نام زائران در استانهای مختلف را دنبال می کند، درجریان وضعیت ثبت نام قطعی زائران قرار گرفت و با اشاره به مذاکره روز گذشته با سفیر عراق در تهران گفت : ازامروز ارسال پاسپورت زائران به سفارت عراق برای صدور ویزا آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد : تا فردا(شنبه ) بر اساس برنامه ریزی روند صدور ویزا با توجه به محدودیت زمانی به روال منطقی و مناسبی برسد.
رشیدیان عنوان کرد : حدود 42 هزار زائر اربعین نسبت به ثبت نام قطعی اقدام کرده اند و از این تعداد 34 هزار نفر وجوه مربوطه را نیز واریز نموده اند و برای صدور ویزای آنها اقدامات لازم دردست انجام است.
وی با اشاره به محدودیت زمانی و فشردگی کار عنوان کرد : همه در تلاش هستند تا 60 هزار زائر اربعین سهمیه جمهوری اسلامی در کمال عزت بدون هیچ مشکلی به این سفر معنوی اعزام شوند .
علی رضا رشیدیان همچنین از شرکت شمسا که امور مربوط به زائران عتبات عالیات را انجام می دهد بازدید کرد.
سازمان حج و زیارت مسوولیت کمیته ثبت نام و اعزام را در ستاد مرکزی ا ربعین حسینی عهده دار است و کار ثبت نام را در سامانه سماح انجام داده و روند دریافت گذرنامه ها برای صدور روادید در حال انجام است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.