پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزارت حج عربستان

همه كشورها با تصميم كاهش حجاج همكاري كرده‌اند

همه كشورها با تصميم كاهش حجاج همكاري كرده‌اند

وزير حج عربستان از همراهي كشورهاي مختلف با تصميم سعودي براي كاهش تعداد حجاج و عمره گزاران خبر داد.

 وزارت حج عربستان اعلام كرد: دولت عربستان از طريق توسعه حرمين به ضيوف الرحمن اهتمام مي‌ورزد.

وزارت حج عربستان اعلام كرد: طرحهاي بزرگ توسعه در حرمين شريفين و مشاعر مقدسه كه در حال اجراست و در راس آنها توسعه صحن طواف قرار دارد و براساس طرح توسعه صحن مطاف، اين مكان براي افزايش ظرفيت آن به ۱۵۰ هزار طواف كننده در ساعت يعني سه برابر ظرفيت فعلي انجام مي‌شود.

وزارت حج عربستان افزود: همه مسلمانان، تصميم عربستان براي كاهش تعداد حجاج و عمره گزاران به سبب شرايط اين طرحهاي موجود با جان و دل و يقين كامل استقبال كردند، چرا كه اين تصميم به خاطر سلامت و امنيت ضيوف الرحمن داخل و خارج عربستان گرفته شده است كه براي مدت كوتاه خواهد بود و چه بسا پس از انتهاي اين پروژه‌هاي بزرگ براي تسهيل امور ضيوف الرحمن اين تصميم هم متوقف شود.

به گزارش خبرگزاري عربستان، وزارت حج عربستان اعلام كرد: جهان اسلام اهميت تصميم كاهش تعداد حجاج و عمره گزاران و دلايل آن را درك مي‌كند و همه از اين تصميم از باب همكاري در خصوص نييك و تقوا استقبال كردند چرا كه اين تصميم به خاطر سلامت و حفظ آرامش و معنويت و آساني براي آنها گرفته شده است.

وزارت حج عربستان افزود همراهي كشورهاي مختلف با تصميم كاهش حجاج و اين باور كامل كه طرحهاي توسعه، كاهش حجاج را اقتضا مي‌كند و اجراي تصميم مشاركت در موفقيت اين اقدامات بزرگ و فراهم كردن فرصت براي كساني كه فريضه حج را به جا نياورده اند، به شمار مي‌رود.

وزارت حج عربستان، موسم عمره امسال را موفقيت آميز توصيف كرد و آن را به مسلمانان تبريك گفت.

وزارت حج عربستان از آمادگي زودهنگام براي موسم حج امسال با توجه به طرحهايي كه در مناطق مختلف مشاعر مقدسه براي رفع سختي و مشكلات از حجاج و زائران خبر داد و اعلام كرد: اين وزارت راهبرد خود را در خصوص به كارگيري كادر انساني مجرب در همزيستي با آمار بالاي حجاج كه هر ساله مناسك حج را به جا مي‌آورند، اجرا مي‌كند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.