پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت :مراسم اربعین جلوه ای بی نظیر ازمحبت، برادری و انسانیت است

رئیس سازمان حج و زیارت :مراسم اربعین جلوه ای بی نظیر ازمحبت، برادری و انسانیت است
رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با استاندار کربلا گفت : در شرایطی که دشمنان تلاش می کند چهره نورانی اسلام راستین را با ایجاد گروه های افراطی چون القاعده و داعش مشوه کند، مراسم اربعین حسینی حرکتی است که در آن اسلام ناب محمدی (ص) را به منصه ظهور و معرفی عملی می رساند و وجلوه ای بی نظیر از محبت ،انسانیت و همبستگی همه آزادگان جهان است.
علی رضا رشیدیان طی دیدار با نصیف جاسم الخطابی افزود : در سالهای اخیر نه تنها مسلمانان بلکه اهل کتاب هم در این راهپیمایی حضور می یابند زیرا ارزش های اسلام راستین فراتر از مرزهای نژادی ، قومی و حتی مذهبی و دینی است که راه خود را برای معرفی اسلام ناب پیدا می کند ودر این مسیر مردم به صورت عملی محبت ، دوستی و ایثار را به تصویر می کشند.
وی عنوان کرد : باید از این فرصت و ظرفیت عظیم برای معرفی اسلام راستین و گسترش محبت و صلح و گفت و گوی بین مردم از هر نژاد و قوم و مذهب در دنیا بهره ببریم
وی با قدردانی از دولت عراق برای میزبانی بیش از 60 هزار زائر ایرانی گفت : در این میان انتظار ملت ایران وعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در مراسم اربعین حسینی بیش از این تعداد و رقم هاست.
وی ابراز امیدواری کرد : با هماهنگی های دو دولت پس از اتمام مراسم اربعین و ماه صفر این امکان فراهم شود که زائران ایرانی به روال عادی توفیق زیارت عتبات عالیات را بیابند.
وی با تاکید بر اینکه دوملت دارای ریشه ها و فرهنگ مشترک هستند، گفت : از این رو دشمنان که از اتحاد و انسجام دو ملت و کشور هراس دارند در راستای افتراق ودور کردن آنها بویژه جوانان تلاش می کنند.
وی اظهار داشت : در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن ،زیارت خودعاملی در تعمیق تعاملات و ارتباطات و در واقع فصل مشترک دوملت است.
رشیدیان با اشاره به دیدار خود با تولیت آستان مقدس حسینی و قدردانی از تلاش های وی در جهت رفع مشکلات زائران ایرانی ادامه داد : امسال بنا بود 500 موکب فعال در عراق داشته باشیم که برای انتقال کامیونها حامل تجهیزات آنها مشکلاتی ایجاد شد اما با پیگیری تولیت حرم حسینی و همکاری مسئولان مرزی عراق 120 کامیون باقیمانده هم از مرز عبور کرده اند .
وی ادامه داد : برخی مسائل هم برای فعالیت نیروهای فعال ما در بخش راهنمایان زائر وجود داشت که با همراهی ودستور جنابعالی مرتفع شد.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد : ما همواره با هماهنگی مسئولان محلی می توانیم خدمات بهتری به زائران ایرانی ارائه دهیم که امید است این هماهنگی ها بیشترشود.

تمام بخش های دولتی و مردم توان خود را در خدمت به زوار حسینی به کار گرفته اند
استاندار کربلا هم در این دیدار گفت : تمامی نهادهای دولتی و مردمی ما در این ایام تلاش های فراوانی درراستای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله در حوزه مختلف اعم از امنیتی و خدماتی انجام می دهند .
نصیف جاسم الخطابی افزود : چنانکه با وجود کرونا تمام ظرفیت های خود را در حوزه بهداشت ، حمل و نقل بسیج نموده و تلاش ها بر آن است آرامش و امنیت کامل زائران فراهم شود.
وی با بیان اینکه کربلا شهر بزرگی است است ، ادامه داد : اما بزرگتر از حجم جغرافیایی و بیش از جمعیت ساکن خود خدمات می دهد به شکلی که در موسم اربعین اباعبدالله به حدود 20 میلیون زائرخدمات رسانی می کند.
وی در ادامه عنوان کرد : زیارت سید الشهدا ومراسم اربعین حسینی فرصتی است برای معرفی اسلام اصیل و و بی اثر نمودن فعالیت های تخریبی دشمنانی که قصد دارند تصویری دیگر از اسلام نشان دهند و در قالب عملیات های مختلف جنگ نرم به طور گسترده علیه اسلام فعالیت می کنند.
وی با اشاره به آثار اجتماعی گسترده اربعین حسینی در جامعه افزود : رسالت و پیام عاشورا در اربعین حسینی ، سرشار از عاطفه وارزشهای انسانی است .
وی ادامه داد: در مقابل گروه هایی چون داعش که می خواهند تصویری دروغین از اسلام می دهند مراسم اربعین سرشار از محبت به اسلام حقیقی است مسیر اسلام به مسیر حقیقی خود باز می گرداند و واقعیت اسلام راستین محمدی را جلوه گر می سازد.
وی افزود : تاثیرات اربعین حسینی از بعد اجتماعی و فردی در زائران وخادمان حضرت بسیار شاخص است که کمتر دیده می شود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.