پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

پیام رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت اربعین حسینی؛

مراسم اربعین جلوه ای از عشق و دلدادگی و مانایی پیام مهر و مودت عاشوراست

مراسم اربعین جلوه ای از عشق و دلدادگی و مانایی پیام مهر و مودت عاشوراست
نمایش عظیم پیاده روی اربعین در کربلا وعراق جلوه ای بی نظیر از عشق و دلدادگی و مانایی پیام مهر و مودت و انسانیت عاشوراست.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ متن پیام علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت اربعین حسینی به شرح ذیل می باشد؛
"من اخلص لله اربعین صباحا ظهر یتابیع الحکمه من قلبه الی لسانه"
هرکس چهل روز برای خدا خالصانه کار کند گنجهای حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود. اینک چهل روز از عزای اباعبدالله (ع)، او که حیات اسلام، انسانیت و ارزشهای انسانی است، گذشته است.
این چله نشینی برای عزاداران آن حضرت، همپای یادآوری مصیبت های جانکاه روا داشته شده به کاروان حسینی و افشاگری های عقیله بنی هاشم دخت امیرالمومنین حضرت زینب (س ) و امام زین العابدین (ع) روحها را زنده می کند.
امروز چهلمین روز از قیام عاشورا و اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان است که رنگ ظاهر و خودخواهی را از دل انسانها می زداید. آری قیام عاشورا در حکم حیات برای جامعه بشری، حیات انسانیت و ارزشهای انسانی و اسلام است زیرا حسین (ع) حقیقت اسلام است و تجدید حیات اسلام با قیام آن حضرت است.
اگر نبود فداکاری سید و سالار شهیدان و خونهای پاک سلاله نبوت و 72 یار بی نظیر و ازجان گذشته اش شاید ارزشهای انسانی و اسلامی و آرمانهای حضرت محمد مصطفی (ص ) تا به امروز چنین گسترده و زلال بر جای نمی ماند.
چنانکه نبی مکرم اسلام (ص ) درباره سیدالشهدا (ع) فرمودند :"حسین منی و انا من حسین". و این گونه شد که وجود مقدس امام حسین (ع) با سکوتی به عمق معنای عالم وجود و قیامی عالم گیر و ماندگار، این امر را مفهوم بخشیده و اثبات کرد و می توان عمق کلام پیامبر (ص ) را این مضمون دانست که تمام مکتب من از حسین و قیام عاشورایی او بر جای می ماند. ا
امروز مفهوم این واقعیت را شاهدیم که عاشورا یعنی رهایی از بند ذلت و اسارت، عاشورایی که مرز واقعیت و حقیقت است روزی که در آن شیعیان هر آنچه را دارند ایثار می کنند و از آنچه که دل بدان بسته اند رها می شوند. اگر روزگاری ایرانیان در سوک سیاووش می گریستند امروز حقانیت و مظلومیت امام حسین (ع) چنان داغ بر عالمیان نهاده که سیاووش و سیاووشان به فراموشی سپرده شده و تا ابد بر این ظلم و بیداد ضجه می زنند.
براستی چه سوگی جانگدازتر از عزای حسین (ع) و چه داغی جانفرساتر از مصیبت او، آنجا که زمین و آسمان به ناله در می آیند که "ما اعظمها و اعظم رزیتها فی الاسلام و فی جمیع السموات والارض" .. و کدامین جان آزاده ای است که بشنود حدیث غریبانه اش را و اذعان نکند که "لقد عظمت الرزیه و جلت و عظمت المصیبت" ...
و عاشورا ماندگار شد در سرها و سینه ها؛ رازی که افشا شد، بریده بریده در چکاچک شمشیرها و امروز، قرن ها از آن روز می گذرد، شاید که نه، به طور قطع، بر هزاران حادثه و اتفاق زنگار فراموشی نشسته و هزاران دیده و شنیده در ذهن و روان آدمیان به نسیان سپرده شد، اما حدیث عاشورا و قیام حسینی (ع) همچنان ماندگار و تازه است.
پیام حسینی عاشورا سینه به سینه در گذر زمان منتقل شده و می شود، بس خون ها که فدای خونخواهی اش شد و بس قیام ها که با تاسی گرفتن از حق خواهی اش، صفحات تاریخ را به ذکر نبرد حق و باطل سیاه کرد.
امروز در چله نشینی این غم که حیات معنوی انسانهاست، هرکسی به زبانی غم و حال خود می گوید و نمایش عظیم پیاده روی اربعین در کربلا وعراق جلوه ای بی نظیر از عشق و دلدادگی و مانایی پیام مهر و مودت و انسانیت عاشوراست آری همه این انسان های آزاده چه آنان که در راهپیمایی عظیم اربعین حضور دارند چه جاماندگان از این حرکت بزرگ در جای جای این سرزمین و نیز تمام آزادگان جهان یک پیام را فریاد می کنند و آن زنده بودن و حیات جاودانه این قیام و تداوم اسلام و آزادگی انسانیت است.
ای زنگ های غافله حی علی العزا ، پاهای غرق آبله حی علی العزا ..
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.